دکتر شیری با تشریح قرارداد‌های اعتباری با وزارت جهادکشاورزی‌وصمت گفت: این بانک براساس قرارداد‌های منعقده با این وزارتخانه‌ها مبلغ ۲۴ هزار ۲۸۸ میلیارد ریال تسهیلات به فعالان اقتصادی درسال جاری پرداخت می‌کند.
کد خبر: ۹۱۳۸۴۰۵
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۸
 
 
 
 

 
 

 

 

 

 
 
به گزارش به نقل از روابط‌عمومی پست‌بانک‌ایران، شیری افزود: براساس قرارداد منعقد بین این بانک و جهادکشاورزی و درراستای بند الف. تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کشور، اعطای تسهیلات تا سقف ۱۱ هزار و ۵۳۴ میلیارد ریال شامل؛ ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش ازمحل منابع بانک با یارانه ۳ درصد و پرداخت مابقی نیز با تلفیق ۵۰ درصد از محل منابع بانک و ۵۰ درصد از منابع صندوق توسعه ملی انجام می‌شود.

وی درخصوص اولویت طرح‌های این بخش تصریح کرد: براساس این قرارداد مبلغ ۵ هزار و ۶۱۴ میلیارد ریال برای برنامه‌های تولید و ایجاد فرصت‌های شغلی بر مبنای رسته فعالیت‌های الویت دار بخش کشاورزی، ۲ هزار میلیارد ریال برای بازسازی و نوسازی واحد‌های تولیدی، مبلغ ۴۲۰ میلیارد ریال برای پروژه ارتقای معیشت مناطق مرزی ازطریق توسعه باغات در استان‌های مرزی کشور و مبلغ ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در قالب سرمایه گردش پرداخت می‌گردد.

مدیرعامل پست‌بانک‌ایران درخصوص قرارداد این بانک با وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز گفت: براساس قرارداد منعقده و درراستای بند الف. تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کشور، پرداخت تسهیلات به مبلغ ۱۲ هزار میلیارد ریال توسط این بانک پیش‌بینی شده که مبلغ ۶ هزار میلیارد ریال ازمحل منابع بانک و ۶ هزار میلیارد ریال ازمحل منابع صندوق توسعه ملی تأمین می‌شود.

وی خاطرنشان ساخت: این تسهیلات در سه بخش تحت عناوین تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی و معدنی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد، توسعه واحد‌های موجود (بازسازی و نوسازی) و تأمین سرمایه در گردش برای واحد‌های فعال صنعتی و معدنی موجود صورت خواهد گرفت.

شیری مبلغ تسهیلات پرداختی بخش IT و ICT در قالب قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری توسط این بانک را بیش از ۷۵۴ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: درسال جدید برای تأمین مالی فعالان حوزه فناوری اطلاعات، برنامه‌های منسجم و قابل توجهی درنظر گرفته شده و حمایت مالی از فعالان این حوزه در اولویت بانک قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل پست‌بانک‌ایران درپایان عنوان کرد: افزایش سهم تسهیلات در حوزه IT و ICT افزایش سهم تسهیلات به بنگاه‌های کوچک و متوسط و توجه ویژه به روستا‌ها و مناطق محروم از نکات تأکیدی و قابل توجه برنامه‌های این بانک در حوزه اعتبارات است که در سال جاری به دنبال عملیاتی کردن آن هستیم.
ارسال نظرات