با حکم فرمانده کل قوا سردار فدوی به عنوان جانشین کل سپاه منصوب شدند. در این گزارش نگاهی به سوابق و مسئولیت‌های سرداران فدوی خواهیم داشت.
کد خبر: ۹۱۳۸۶۱۲
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج،با حکم فرمانده کل قوا سردار فدوی به عنوان جانشین کل سپاه منصوب شدند. در این گزارش نگاهی به سوابق و مسئولیت‌های سرداران فدوی خواهیم داشت.

سردار فدوی در سال 1340 در اردستان استان اصفهان متولد شد و دوران کدوکی و نوجوانی خود تا مقطع دیپلم و آستانه پیروزی انقلاب را در همین شهر گذراند.

با پیروزی انقلاب اسلامی به تهران آمد و معاون شبکه 2 صدا و سیمای جمهوری اسلامی شد. با آغاز جنگ تحمیلی علی رغم آنکه در دانشگاه اصفهان پذیرفته شده‌بود، همراه با ستاد جنگ‌های نا منظم به جبهه های جنگ رفت و پس از آن به لشکر 8 نجف اشرف پیوست و تا پایان جنگ در مناطق عملیاتی ماندگار شد.

همسر وی پروین مومن از دانشجویان پیرو خط امام و امدادگران دوراه دفاع مقدس است که پیش از ازداوج با سردار فدوی در سال 61 همسر شهید صادق نوبخت فرمانده اطلاعات قرارگاه سپاه در غرب کشور بوده است.

در بوهبوهه دفاع مقدس و با تشکیل قرارگاه دریایی نوحف مسئولیت اطلاعات این قرارگاه را بر عهده گرفت و با تشکیل نیروی دریایی سپاه در سال 64 به سمت مسئول نیروی دریایی سپاه منصوب شد که تا سال 76 در این سمت ماند.

سردار فدوی در سال 1389 پس از 13 سال جانشینی نیروی دریایی سپاه، با حکم فرمانده کل قوا به سمت فرماندهی این نیرو منصوب می‌شود.

پس از این دوران سردار فدوی در سال شهریور ماه سال 1397 جای خود را به جانشینش سردار تنگسیری می‌دهد و با حکم رهبر انقلاب معاون هماهنگ کننده کل سپاه می‌شود.

سردار فدوی در سال 1394 و در پی بازداشت تفگنداران دریایی آمریکا از سوی نیروی دریایی سپاه به دریافت نشان درجه 1 فتح از مقام معظم رهبری مفتخر می‌شود.

ارسال نظرات