رئیس کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان سمنان از شناسایی کالا‌های قاچاق با اجرای طرح سامانه جامع انبار‌ها در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۳۸۶۵۹
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، سیدعباس دانایی در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان سمنان اظهار کرد: بر اساس طرح سامانه جامع انبارها، همه اشخاص حقیقی و حقوقی که کالا خرید و فروش و انبار می‌کنند، باید آدرس و مشخصات دقیق انبار‌های خود را در سامانه جامع انبار و مراکز نگهداری کالا ثبت کنند.

وی شناسه‌دار کردن همه انبار‌ها و مراکز نگهداری کالا و ثبت مشخصات مالک کالا، نوع و میزان کالا‌های ورودی و خروجی از اماکن را از اهداف طرح سامانه جامع انبار‌ها برای شناسایی کالا‌های قاچاق عنوان کرد.

فرماندار سمنان با بیان اینکه همه انبار‌ها باید تا پنجم هر ماه موجودی خود را به سازمان‌های مربوطه اعلام کنند، گفت: در صورت عدم انطباق رابطه منطقی بین ورودی و خروجی، برای آن انبار پرونده تعزیراتی تشکیل می‌شود و با اشخاص حقیقی و حقوقی در صورت عدم رعایت، برخورد قانونی خواهد شد.

رئیس کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان سمنان بر لزوم نظارت و بازرسی از انبار‌های کالا‌ها و رصد آن توسط سامانه جامع انبار‌ها تأکید کرد.

در این جلسه، پس از بحث و تبادل نظر مقرر شد تا نسبت به برگزاری گشت‌های مشترک، حضور اکیپ‌های فعال ثبت ورودی و خروجی کالا‌های انبار، اطلاع‌رسانی جامع در خصوص طرح سامانه جامع انبار، برگزار کارگاه‌های آموزشی برای کلیه انبارداران و... اقدام شود.

ارسال نظرات