فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان گفت: باید برگزاری کنگره ملی شهدای استان هرمزگان از ظرفیت‌های مردمی و موکب‌های اربعین استفاده کنیم.
کد خبر: ۹۱۳۹۲۵۹
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷
 

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، اباذر سالاری شامگاه شنبه در نشست هم‌اندیشی فعالان فرهنگی و هنری کنگره ملی 1500 شهید استان هرمزگان اظهار داشت: در نوروز امسال و طی برنامه راهیان نور دریایی بیش از ۱۰ هزار نفر شرکت کردند که این نشانه هنر شهدا است که در ایامی که همه در حال گشت و گذار هستند جمع کثیری از هموطنان را از سراسر کشور متوجه خود می‌کنند.

وی در ادامه، کار برای شهدا را یک توفیق دانست و تاکید کرد: هرکس به اندازه ارادتی که نسبت به شهدا دارد و به اندازه توفیق خود می‌تواند برای شهدا کار کند و این کار مسئله‌ای نیست که با ابلاغ یا دستور انجام شود.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان از برگزاری کنگره ملی 1500 شهید استان هرمزگان به عنوان فرصت بسیار ارزشمند یاد کرد و گفت: اولین کنگره شهدای هرمزگان حدود ۲۰ سال پیش برگزار شده و بعد از ۲۰ سال، توفیق برگزاری کنگره شهدای استان هرمزگان را پیدا کرده‌ایم.

سالاری اظهار امیدواری کرد: بتوانیم از این ظرفیت کنگره ملی شهدا نهایت استفاده را ببریم و کارهای بر زمین مانده را بتوانیم در همین فرصت محدود انجام دهیم که این امر شدنی است .

وی ابراز داشت: این حرکت بزرگ فرهنگی فرصت بسیار مغتنمی است و باید از ظرفیت همه دانشگاه‌ها، مدارس، ادارات و اقشار مختلف استفاده کنیم و قابل توجه است شهدا بعد اهل بیت عصمت و طهارت(ع) تنها دلیلی هستند که می‌توانند این همه ظرفیت را دور هم جمع کنند.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان اضافه کرد: همه ما به عنوان خادم شهدا موظفیم سایر اقشار جامعه را با صرف‌نظر از گرایشات سیاسی، متوجه شهدا کنیم.

سالاری بیان کرد: باید از ظرفیت مردمی به عنوان یک ظرفیت بسیار بزرگی بهره برد. تا کنون از این ظرفیت استفاده نشده است.

وی خاطرنشان کرد: مردم واقعا دلباخته شهدا هستند و در چند سالی که این توفیق را پیدا کردیم که در مراسمات تشییع شهدا شرکت کنیم به عینه شور و عشق مردم را دیده‌ایم که با هر گرایشی، دین خود را به شهدا ادا می‌کردند.

فرمانده سپاه امام سجاد تصریح کرد: در راستای کنگره شهدا باید محله‌ها را فعال، و به هر محله‌ای وظیفه ای را محول کنیم و از ظرفیت‌های موکب ها هم در کنگره شهدا بهره ببریم.

سالاری تاکید کرد: مردم در صندوقی تحت عنوان صندوق «نذر شهدا» و یا مجموعه‌ای به نام «خادمان شهدا» ثبت‌نام کنند و هر کس با هر تخصص و امکاناتی پای کار بیاید تا کارها با سرعت و کیفیت بیشتری انجام شود.

ارسال نظرات