سید محمود هاشمی: این کتاب دانشگاه را به‌عنوان عالی‌ترین نهاد تربیت و آموزش سرمایه انسانی با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های معرفتی و مهم‌ترین مرکز پژوهشی و نوآوری در حوزه مختلف معرفی کرده است.
کد خبر: ۹۱۳۹۴۰۹
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی درباره انتشار کتاب آموزش عالی، جهانی شدن و تصویر سازمانی دانشگاه‌ها گفت: این کتاب با هدف تبیین سیر آموزش عالی در ایران و جهان،‌ رسالت و کارکردهای آموزشی عالی در ایران از دیدگاه صاحب‌نظران، نقش و اهمیت دانشگاه در قبال جامعه، فلسفه بین‌المللی کردن آموزش عالی، بیم‌ها و امیدهای آموزش عالی در عصر جهانی شدن، چالش‌ها و فرصت‌های آموزش عالی در عصر جهانی شدن و عوامل تأثیرگذار در تصویر سازمانی دانشگاه و مراکز آموزش عالی پرداخته شده است.

وی افزود: کتاب آموزش عالی، جهانی شدن و تصویر سازمانی دانشگاه‌ها در پنج فصل تدوین شده است، که نظام دانشگاه و مراکز آموزش عالی،‌ جهانی شدن آموزش عالی، تصویر سازمانی، عوامل تأثیرگذار در تصویر سازمانی دانشگاه و مدل‌های مفهومی در تصویر سازمانی دانشگاه عنوان فصول این کتاب به‌شمار می‌رود.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: در بخش فلسفه بین‌المللی کردن آموزش عالی دلایل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، آموزشی و فرهنگی آن تشریح شده است. امیدها و بیم‌ها در آموزش عالی مورد بررسی قرار گرفته است. به‌عنوان مثال نبود منابع مالی دولتی برای رفع نیازهای دانشگاه‌ها و پرداخت هزینه تحصیل از سوی داوطلبان نیز یکی از بیم‌های دانشگاه به‌شمار می‌رود. چالش‌ها و فرصت‌های آموزش عالی نیز در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته است.

هاشمی در این کتاب غفلت از رشته‌های مورد نیاز جامعه، غفلت از سرمایه‌های فرهنگی جوامع و ورود مؤسسات آموزش عالی فاقد صلاحیت به‌منظور کسب سود سخن به میان آورده و آنها را به عنوان چالش‌های نظام آموزش عالی معرفی کرده است.

وی بیان کرد: ظهور و گسترش برنامه‌های بین‌رشته‌ای، تخصصی شدن دانشگاه، ارتقای کیفیت آموزش عالی، استفاده گسترده از یادگیری الکترونیکی از جمله فرصت‌های آموزش عالی کشور معرفی شده است.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: این کتاب دانشگاه را به‌عنوان عالی‌ترین نهاد تربیت و آموزش سرمایه انسانی با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های معرفتی و مهم‌ترین مرکز پژوهشی و نوآوری در حوزه مختلف معرفی کرده است.

منبع : روابط عمومی بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی

 

انتشار کتاب آموزش عالی، جهانی شدن و تصویر سازمانی دانشگاه‌ها

 

 

ارسال نظرات