مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۶۸۶ واحد مسکن مددجویی در سیل و بارندگی‌های فروردین‌ماه امسال آسیب‌دیده و دچار خسارت شدند.
کد خبر: ۹۱۳۹۵۰۷
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۲
قباد مبشری در نشست با مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آسیب بارندگی‌های سیل‌آسا در سال جاری به منازل مسکونی مددجویان این نهاد اظهار داشت: ۶۸۶ واحد مسکن مددجویی در سیل و بارندگی‌های فروردین‌ماه امسال آسیب‌دیده و دچار خسارت شدند.

وی بابیان اینکه این تعداد واحد یا آسیب‌دیده یا نیازمند تعمیرات و یا احداث مجدد هستند، ابراز کرد: از مجموع خسارت واردشده به منازل مسکونی مددجویان به یک مورد مسکن مددجویی شهری و ۱۵۹ مورد روستایی خسارت کلی وارد شده شده و نیاز به احداث مسکن دارند.
مبشری عنوان کرد: تسهیلات در نظر گرفته‌شده واحد‌های احداثی برای مددجویان روستایی ۴۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه و ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و شهری ۵۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه و ۱۲ میلیون تومان کمک بلاعوض است.

وی با اشاره به اینکه ۵۲۶ مسکن مددجویی خسارت‌دیده از سیل نیازمند تعمیرات است، تصریح کرد: برای تعمیرات منازل مسکونی خسارت‌دیده از سیل ۱۵ میلیون تومان تسهیلات و ۵ میلیون تومان کمک بلاعوض در نظر گرفته‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با اعلام اینکه خانواده‌های تحت حمایت دارای مسکن‌های آسیب‌پذیر هستند، بیان کرد: امید است بتوانیم با کمک بنیاد مسکن، مسکن‌های مقاومی برای جامعه مددجویی احداث کنیم.

حسین جنتی مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار گفت: افتخار می‌کنیم که همراه کمیته امداد از نهاد‌های رهبری هستیم و وظیفه‌داریم به جامعه هدف و روستائیان کمک کنیم.

وی بابیان اینکه کمک به ساخت و تعمیرات مسکن خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد را در اولویت قرار می‌دهیم، افزود: تلاش خواهیم کرد که موارد متعددی را در خصوص ساخت مسکن به‌خصوص در روستا‌ها در نظر داشته باشیم و یکی از مهم‌ترین اقدامات ما ساخت مسکن مقاوم است.
ارسال نظرات