خبرگزاری بسیج: شهردار منطقه 20 در همایش هوشمند سازی در حوزه تاب آوری و ایمنی شهرری که با حضور مدیران ارشد شهرداری تهران و شهرری برگزار شد، با اشاره به تدوین برنامه راهبردی منطقه 20 بر اساس اسناد بالادستی و استفاده از نظرات صاحب نظران و معتمدان محلی و بررسی چالشهای موجود گفت : یکی از مباحث این برنامه مدیریت بحران و ارتقاء تاب آوری شهر است.
کد خبر: ۹۱۳۹۵۱۰
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۷

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20؛ فرهاد افشار به ۸ دستاورد مهم ستاد مدیریت بحران منطقه ۲۰ اشاره کرد و گفت: اپلیکیشن اماکن اضطراری، اپلیکیشن سیستم فرماندهی حادثه، مرکز عملیات اضطراری، سامانه ارزیابی ستادهای مدیریت بحران نواحی، کمپین ۷۲ ساعت طلایی تا زندگی دوباره، جذب، آموزش و ساماندهی گروه های ۲۳ نفره دوام در محلات، سیستم هشدار سیلاب در کانال سرخه حصار، آموزش رایگان فضای مجازی از دستاوردهای ستاد مدیریت بحران منطقه ۲۰ است.

وی با اشاره به اینکه در راستای اجرای پدافند غیرعامل، پیشگیری و آمادگی سرلوحه فعالیتهای ستاد بحران این منطقه است افزود: با توجه به اهمیت بحث آموزش در راستای ارتقاء تاب آوری، عضو گیری گروه های دوام  و ارائه بسته های آموزشی با استفاده از اپلیکیشن راه اندازی شد.

افشار اظهار داشت: با توجه به فعالیتهای انجام شده طی ماه های اخیر عضو گیری گروه های دوام افزایش داشته است و با توجه به جمعیت این منطقه با برنامه ریزی های به عمل امده در صدد هستیم تا انتهای سال 98 جمعیت تحت آموزش 30 درصد افزایش یابد.

وی به پیشینه تاریخی و مذهبی ری و شعار مدیریت شهری منطقه 20 «ری؛ شهر ایرانی - اسلامی پیشرو »اشاره کرد و افزود: با توجه به وجود گسل و تهدیدات طبیعی در این شهر،امید است با انجام فعالیتها براساس تکنولوژی روز برای ارتقاء تاب آوری در هنگام وقوع حوادث، شاهد کاهش آسیبها و صدمات آتی باشیم.

 

ارسال نظرات