خبرهای داغ:
رئیس دفتر آستان قدس رضوی شاهرود گفت: مردم ایران در جنگ اقتصادی با دشمنان نیز همانند فتح خرمشهر ایستادگی می‌کنند و پیروزی نهایی از آن ملت ماست.
کد خبر: ۹۱۴۱۲۱۱
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۹
مردم در جنگ اقتصادی همانند فتح خرمشهر ایستادگی می‌کنندبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، مرتضی احمدیان در کارگاه تفسیر سوره مبارکه «حشر» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود به مناسبت فرارسیدن سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: سوم خرداد یکی از مناسبت‌های مهم در تاریخ این سرزمین و یادآور پیروزی مقاومت و جنگ اراده‌ها بود.
وی در بزرگداشت این روز ادامه داد: در خرمشهر، 34 روز مقاومت کردیم؛ ولی 578 روز خرمشهر دست دشمنان بود؛ به طوری که صدام گفته بود اگر ایرانی‌ها بتوانند خرمشهر را از ما پس بگیرند، من کلید بصره را به آن‌ها خواهم داد؛ ولی وقتی این اتفاق بزرگ و فتح خرمشهر صورت گرفت و بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد».
رئیس دفتر آستان قدس رضوی در شهرستان شاهرود در مقایسه وقایع آن دوران با شرایط کنونی کشور تصریح کرد: مقام معظم رهبری سه سال گذشته در همین ایام فرمودند که ما خرمشهرهای زیادی در پیش رو داریم؛ یعنی باید آماده مقاومت برابر دشمنان و حمله به خرمشهرهای خود باشیم.
فرمانده اسبق ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود اضافه کرد: باید بررسی کنیم که همانند آن خرمشهر، امروز در چه وضعی قرار داریم؛ دشمن به مواضعی از ما حمله می‌کند و باید مقاومتی داشته باشیم و آرایش جنگی بگیریم؛ ولی درنهایت همانند خرمشهر، پیروزی از آن ماست.
احمدیان بیان کرد: رهبری در حال حاضر، توجه به مباحث اقتصادی را به‌صراحت جنگ با توطئه‌های دشمن دانسته‌اند؛ این نیرنگ‌ها امروز سبب فشارهای اقتصادی از طرف دشمن بر مردم می‌شود.
وی تصریح کرد: دشمنان منتظرند تا مقاومت و اراده ما را تضعیف کنند؛ ولی در مقابل باید با روحیه انقلابی‌گری و مقاومت که در گام دوم انقلاب بارها و به‌صراحت آمده است، با این دشمنی‌ها مقابله کنیم.
فرمانده اسبق ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود افزود: روحیه انقلابی‌گری، مقاومت به همراه خود می‌آورد؛ چون بعضی‌ها اعتقادی به اصل جنگ ندارند و هنوز نپذیرفته‌اند که ما در حال جنگ هستیم.
احمدیان بیان کرد: روحیه‌ای که به ولایت‌فقیه ندارد اعتقادی، انفعال پیدا می‌کند؛ همچنان که شهید جهان‌آرا به هم‌رزمانش گفت اگر شهر سقوط کرد باکی نیست، مواظب باشید ایمانتان سقوط نکند.
پس از سخنان فرمانده اسبق ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود، حاضران در جلسه با حضور در مزار شهدای گمنام این واحد دانشگاهی و اهدای گل، عطرافشانی و قرائت قرآن و ذکر صلوات با شهیدان انقلاب اسلامی در دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های آنها تجدید بیعت کردند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها