یک قلاده سیاه گوش در حاشیه منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال و در محدوده روستای مجره از توابع شهرستان خلخال مشاهده شد.
کد خبر: ۹۱۴۲۷۹۶
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰

مشاهده گونه نادر سیاه گوش درحاشیه منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، مهدی کسایی ، سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال گفت: یک قلاده سیاه گوش که از گونه‌های کمیاب و تحت حمایت است در حاشیه منطقه حفاظت شده آق داغ و در جنگل بلوط محدوده روستای مجره از توابع شهرستان خلخال مشاهده شد.

وی با اعلام این خبر افزود: این سیاه گوش به گله گوسفندان حمله کرده و پس از زخمی کردن یک راس گوسفند با رسیدن چوپان و سگ گله به بالای درخت بلوط پناه برده بود توسط چوپان تصویر برداری شده است.

کسایی تصریح کرد: چندین مورد مشاهده سیاه گوش در مناطق مختلف استان از جمله منطقه شکار ممنوع دربند مشکول و منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال گزارش شده و تصاویر آن نیز توسط دوربین های تله‌ای ثبت گردیده است.

وی با اشاره به این اینکه این دسته از پستانداران نقش بسیار مهمی در برقراری تعادل جمعیت سایر گونه های جانوری دارند افزود: پستانداران گوشتخوار، بویژه گربه سانان به دلیل قرار گرفتن در رأس هرم غذایی، نشان دهندۀ سلامتی یک زیستگاه بوده و از این رو از رده های مهم جانوری به حساب می آیند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال در ادامه به کلیه شهروندان و گردشگران توصیه کرد از ورود به زیستگاههای حساس حیات وحش و نزدیکی به حیوانات وحشی بویژه گربه سانان خودداری کنند.

مشاهده گونه نادر سیاه گوش درحاشیه منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال

ارسال نظرات