به همت جهاددانشگاهی اردبیل کارگاه آموزشی معرفی استاندارد ملی هفت‌سین آراستگی (s7) و مدل تعالی سازمان آراسته و استاندارد، در شرکت آب منطقه‌ای استان برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۴۴۵۱۳
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۷

استاندارد هفت سین آراستگی به بهبود کیفیت فعالیت‌ها کمک می‌کند

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، در این کارگاه مسئول دبیرخانه کشوری استاندارد آراستگی محیط با بیان اینکه هدف این استاندارد پیشگیری از انواع ضایعه و اتلاف است، افزود: استاندارد محیط کار، فکر، اشخاص و خدماتبا اتکا بر مشارکت افراد محقق می‌شود.

طه محمدحسینی حیران اظهار ‌کرد: ساختار استاندارد و سیستم آراستگی، سرآمدی در آگاهی، سوا کردن و جداسازی، سامان‌دادن، پاکیزگی و سرآمدی در فرهنگ از اصول مهم مدل تعالی هفت سین آراستگی است.

وی با اشاره به اینکه استاندارد ملی هفت‌سین آراستگی همچون آینه منعکس کننده عادات و الگوهای رفتاری است، تصریح کرد: لازم است با توجه به شخصیت اطرافیان به دنبال اصلاح و بهسازی برخی از رفتارها باشیم و بسیاری از مشکلات روزمره را با به کارگیری این استاندارد از سر راه برداریم.

نماینده دبیرخانه هفت‌سین آراستگی در استان اردبیل یادآور شد: این استانداد از نادرترین سیستم‌هاست که با اجرای آن نتایج پیشرفت به سرعت نمایان و همچنین این استاندارد به بهبود کیفیت فعالیت‌ها و پیشگیری از حوادث و ضایعات کمک می‌کند.

محمدحسینی حیران خاطرنشان کرد: عدم احتیاج به سیستم‌ و نظام پیشتاز، نتایج مثبت و سریع در اجرا، فراگیر بودن اجرای سیستم در زندگی فردی و اجتماعی و همچنین محیط‌کار و عدم نیاز به آموزش پیچیده از نکات مثبت اجرای سیستم استاندارد هفت سین آراستگی است.

وی یادآور شد: سمت‌گیری رهبری، سازماندهی زیرساخت‌ها و اطلاعات مدون، ساماندهی شایستگی کارکنان، سوا‌سازی ضایعات، ساماندهی محیط‌کار، پاکیزگی و سلسله‌ مراتب بهبود از الزامات طبقه‌بندی شده این استاندارد است که در کلیه سازمان‌های تولیدی و خدماتی در سه گروه کوچک، متوسط و بزرگ قابل اجرا است.

مسئول دبیرخانه کشوری استاندارد آراستگی محیط با بیان اینکه در سایه عمل به اصول استاندارد ملی هفت‌سین آراستگی می‌توان به معنای آن پی‌برد، اضافه کرد: مدیریت زمان با درک ارزش وقت، تقسیم اوقات و اولویت‌بندی اقدامات در زندگی تحقق می‌یابد.

محمدحسینی حیران افزود: کاهش زمان تلف شده، ضایعات و آلودگی‌ها، کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری، استفاده بهینه از امکانات، ارتقاء کیفیت و رهبری سازمان از برخی از نتایج مثبت حاصل از اجرای تکنیک هفت‌سین آراستگی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه سرآمدی در فرهنگ‌سازی در اجرای این استاندارد امری مهم است و اگر صورت نگیرد پایدار نخواهد بود، یادآور شد:تثبیت و نگهداری شرایط در وضعیت سامان یافته با بازآموزی و نهادینه کردن نظام آراستگی، تداوم مشارکت، ایجاد فرهنگ و عادات صحیح، کنترل اصول ساماندهی، پاکیزگی و ترتیب و پویایی سیستم میسر می شود.

گفتنی است دبیرخانه استاندارد ملی هفت سین آراستگی(s7) و مدل تعالی سازمان آراسته و استاندارد در استان در جهاددانشگاهی اردبیل واقع در شهرک کارشناسان، میدان شفا مستقر است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار