خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه گفت: یادگار امام تفکر بسیج است که فقط در تشکل بسیجی نیست نیروهای انقلابی مجاهد با تفکر بسیجی همه با هم پیرو رهبر در مسیر خدا هستند که گره از مشکلات باز می شود.
کد خبر: ۹۱۴۵۴۱۲
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی ، حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری استاد حوزه و دانشگاه شب 14خرداد در مراسم سی امین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در حسینیه جماران بیرجند با استناد از قرآن و معارف اهل بیت علیهم السلام اظهار داشت: امام را از سه منظر باید مورد توجه قرار دهیم. امام چه شخصیتی بود و دشمن با این شخصیت چکار می کند، امام چه فکری داشت که ما قرار است آن فکر را ادامه دهیم و دشمن با فکر امام چه مبارزه ای می کند، امام چه یادگارهای با ما برجا گذاشت و ملت و دشمن هر کدام با اینها چه می کنند؟

وی با بیان اینکه خداوند در آیه ۶۹ سوره نساء امام و امثال امام را در کنار انبیاء و اولیاء قرار می دهد افزود: امام به تعبیر قرآن در زمره کسانی است که خداوند به ایشان در راه مستقیم نعمت داده است. امام به ما نشان داد تا نزدیکی مرزهای عصمت رفتن و به قله انسان کامل نزدیک شدن افسانه نیست و نه تنها خودش به این مقام رسید بلکه هزاران نفر را به جایگاه صالحان رساند که جانشان را در راه اسلام فدا کردند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه خیلی ها در این سوال مانده اند که جمهوری اسلامی موفق بوده یا نه ؟ خاطرنشان کرد: محصول هدایت انبیاء تعداد اندکی است و در تاریخ داریم خاتم انبیاء در ۱۳ سال در منطقه تبلیغ اسلام کردند ۲۰۰نفر هدایت شدند اما انقلاب امام(ره) را با نفرات ، تکنولوژی، صنعت، هسته ای، موشک ، ماهواره و غیره نباید سنجید هرچند در همین ها جمهوری اسلامی افتخار آفریده و در این ۴۰ سال انقلاب اسلامی ده ها برابر حکومت پهلوی پیشرفت داشته است.

وی ادامه داد: امتیاز امام را به تعداد سدها و نیروگاه ها نمی دانیم. امام اوج گرفت و به عصمت رسید هزاران جوان را در مملکت اوج داد. خدا، انبیاء و اولیای الهی وظیفه تربیت بشر را عهده دارند امام جوانان را پرورش داد و به مصداق انسان کامل رساند که همان شهدا هستند و راه را بر ما باز کرد و ثابت کرد که تا نزدیکی مرزهای عصمت رفتن غیرممکن نیست.
با شیطان درون مبارزه کنید به سیم خاردار دشمن گیر نمی کنید

حجت الاسلام ماندگاری با بیان اینکه مرگ بر شاه درون و بیرون شعار امام بود خاطرنشان کرد: امام کار پیغمبری کرد. امام آمد و به ما گفت هر کس درست لا اله الا الله بگوید دنیاپرستی و شهوت را کنار می گذارد اما برخی نصف سخن ایشان را فهمیدند.

وی بیان داشت: 40 سال از انقلاب گذشته برخی که معاون مدیرکل شدند از شاه بدتر عمل می کنند امام جهاد با نفس را به همه ما آموخت و راه را برای ما باز کرد. زن ، مرد ، جوان، پیر، دامدار، کسبه، روحانیت و دانشگاهی با شیطان درون مبارزه کنید به سیم خاردار دشمن گیر نمی کنید.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امام به ما آموخت هر کس با شیطان درون و بیرون مبارزه کند تا خدا عروج میکند و 36هزار دانش آموز شهید گواه این مطلب است متذکر شد: کسی که در بازی های نفس گیر کرده نظر مردم را می خواهد به خوش جلب کند نه خدا و در زمان انتخابات به هر قیمتی فقط حزب و گروه خودشان را به مردم تلقین می کنند.

وی گفت: مبارزه با نفس فقط در جبهه نظامی نیست پیامبر اکرم جبهه نظامی را جهاد اصغر معرفی کردند و جهاد اکبر را مبارزه با نفس دانستند. همان پیامبری که فرمودند اگر جوانی در میدان شهوت خودش را کنترل کند؛ در مبارزه با نفس مثل شهید بلکه بالاتر است.

حجت الاسلام ماندگاری با بیان اینکه امام راه سعادت و بندگی خدا را به روی جهانیان باز کردند افزود: امام در ایران اسلامی که بهترین بستر برای ایاشی آمریکاییان بود باند پرواز به سوی خدا را باز کردند و هزاران جوان پرواز کردند و هزاران جوان آماده پرواز هستند.

وی تصریح کرد: امروزه برخی سر سفره جمهوری اسلامی نشستند از راه امام در آدم شدن استفاده نمی کنند اما برخی مانند زکزاکی از مکتب امام درس گرفتند. امام هزاران مجاهد فی سبیل الله تربیت کردند.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: کجای دنیا سیل راه بیفتد جوانان سپاهی، ارتشی، مرزبان، انتظامی، بسیجی و کمیته امداد و جاهای دیگر در شیرین ترین روزهای عید برای کمک به سیل زدگان با تمام توان به صحنه می آیند؟ اینها جزو تربیت شدگان مکتب امام هستند زیرا اسلام برای آبادانی دنیا و آخرت است .

وی با بیان اینکه ملت ما قدر امام را می دانند گفت: دشمن می خواهد این شخصیت الهی را تحریف کند. امام رسالت انبیاء را برعهده گرفت و راه بندگی خدا و طاغوت گریز را به ما نشان داد.

حجت الاسلام ماندگاری با تآکید بر اینکه امام طاغوت گریز بود امروز کسی نگوید امام اهل مذاکره با دشمن بود گفت: امام معجزه قرن ما بود و راه اعلی علیین را با ما نشان داد و هزاران نفر در این مسیر قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: پیروزی و ظهور مهدی موعود(عج) نزدیک است. امروز نه تنها در ایران بلکه در یمن، سوریه، عراق و لبنان بسیجی داریم و به زودی انقلاب اسلامی در حجاز و به دَرَک فرستادن آل سعود و افول آمریکا و اسرائیل را به زودی شاهد خواهیم بود.

هر مسئولی که از دشمن بترسد در خط امام نیست

وی با اشاره به سه شاخصه فکر امام اظهار داشت: امام از غیر خدا نترسید . در قاموس امام ترس وجود نداشت. ویژگی شیطان ترساندن مردم است از اینکه شما عده کم دارید، ما قدرت و بمب هسته ای داریم. امروز هر مسئولی و هر فردی که از دشمن بترسد در خط امام نیست.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: امروز مالک اشتر ما پشت مرز اسرائیل و پای سنگر معاویه زمان است چرا برخی ترسیدند؟ خطاب به دشمنی که ما را تهدید می کند و می ترساند می گوییم ما آرزوی شهادت در راه اسلام داریم. ما قرار است تمام هستی مان را فدای اسلام کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما از نسل انقلابیم و در دفاع مقدس درس خود را پس دادیم. این ‌مردم از دشمن‌نمی ترسند، از کمی عالمان، کمی عده و سختی مشکلات و تحریم نمی ترسند و هر چه عناصر داخلی دشمن تلاش کنند وهرچه بر ما سخت بگذرد حتی با فشار مشکلات و گرانی ها دشمنان کور خوانده اند مردم شانه خالی نمی کنند.

حجت الاسلام ماندگاری گفت: خداوند شما مردم را انتخابات کرده و ای مردم فضل خدا شامل حال امت اسلامی ایران شده روزی که امت پیغمبر ایشان را تنها گذاشتند پیامبر نوید دادند نسل سلمان فارسی از سوی خداوند برگزیده می شوند. بهترین امت در یاری اسلام و ولی خدا امتیازی مختص ملت ما است که باید قدر بدانیم.

وی با بیان اینکه ویژگی دیگر فکر امام امیدواری بود افزود: روزی که امام تنها بود و تبعید شد و روزی که جنگ بر ملت ما تحمیل شد و زمان تهدید و تحریم ها وحتی روزی از میان ملت می رفت ایشان امیدوار بود و فرمود ملت تا با خدا و ولی خود باشند موفق هستند چون وعده خدا در قرآن است. امروز دشمن می خواهد مسئولین و جوانان را ناامید کند.

اقتصادمقاومتی نیازمند مجاهدت/ دشمن می خواهد ما را عافیت طلب کند

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امام مجاهدت و استقامت کرد و کم نگذاشت و کم نیاورد خاطرنشان کرد: امام تا ۸۹ سالگی مانند بسیجی کار می کرد. امام عافیت طلب، رفاه طلب و اشرافی نبود بلکه تلاش کننده و جهادگر بود.

وی با بیان اینکه امروز درصدی از مسئولین رفاه طلب و اشرافی شدند شدند که باید این مرتفع شود گفت: امام مجاهد بود و به ما درس مجاهدت داد فرصت دنیا کم است و برای رسیدن به وعده های خدا را باید تلاش کنیم.

حجت الاسلام ماندگاری متذکر شد: دشمن می خواهد ما را عافیت طلب کند. ۴۰میلیون خانم باید پا به پای مردان جهاد کنند و در منزل کار مشاغل خانگی را دنبال کنند.
اقتصادمقاومتی مجاهدت است که سالهاست رهبری به آن تاکید دارند.

 ولایت فقیه ستون خیمه نظام است

وی با بیان اینکه امام جاده بندگی را برای ما باز کرد و پرواز تا اعلی علیین آرزوی ملت شد گفت: اگر در کشور به یادگارهای امام توجه شود مشکلات برطرف می شود که یکی ولایت فقیه است . امام فرمود " پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نزنند" و این در آیه ۱۲۴ سوره طاها است.

استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: چون مملکت ولایت دارد دشمن نتوانست ضربه به انقلاب بزند و ولایت فقیه ستون خیمه نظام است که برخی قدرش را نمی دانند. نگذارید کسی ولایت فقیه را تضعیف کند و هر کس جلوی ولایت بایستد ما جلوی تمام دنیایش می ایستیم.

وی تصریح کرد: خیلی ها ۴۰ سال مسئولیت داشتند فکر می کنند جایگاهی کس کردند بدانند منهای ولایت هیچ ارزشی برای مردم ندارند و به اضافه ولایت تاج سر مردم هستند و اگر روزی استقبال مردم را داشتید چون پشت سر ولایت بودید.

ماندگاری با بیان اینکه ولایت فقیه استمرار ولایت انبیا است گفت: هزاران کانال و سایت می خواهند ولایت فقیه را بزنند و کاری که دشمنان با علی کرد با تبلیغات امام معصوم را از چشم مردم انداختند.

وی با بیان اینکه وصیت نامه شهدا در راس همه امور پیام تبعیت از ولایت فقیه دارد ادامه داد: کسی که روزی پشت سر ولایت بوده و انقلابی اما امروز از ولی جدا شده است از دشمن بدتر است هر کسی در هر پست و مقامی باشد این خط کش انقلاب است.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: یادگار دیگر امام تفکر بسیج است که فقط در تشکل بسیجی نیست بلکه نیروهای انتظامی، مرزبانی، ارتش، کمیته امداد، حساب ۱۰۰ امام، هیئت رزمندگان و نماز جمعه تفکر بسیجی دارد و با تفکر بسیجی همه با هم پیرو رهبر در مسیر خدا هستند که گره از مشکلات باز می شود. تفکر بسیجی به رزق شهادت فکر می کند.

وی ادامه داد: سومین یادگار امام این است که هر چه کار و تلاش کنید و وصل به اهل بیت نباشید نتیجه ای ندارد. توسل به دعا، صدقه و اطاعت و محبت به محمد و آل محمد را امام به ما آموخت.

انتهای پیام//

ارسال نظرات
پر بیننده ها