خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) بیان داشت: امروز به برکت جمهوری اسلامی ایران، در مقابل دنیا و استکبار جهانی قدرتی مبتنی بر دیانت و حضور مردم داریم.
کد خبر: ۹۱۴۵۴۵۰
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، در مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) که در محل مسجد انقلاب بجنورد برگزار شد، با بیان اینکه ارتباط انسان ها با عالم غیب تنها مختص انبیاء الهی و امامان نیست، گفت: با استناد به مفاهیم قرآن متوجه می شویم که این امر عوام پذیر است، کسی از خدا، الهام دریافت کند و نبی نباشد.

وی افزود: اگر انسان تقوای بالایی داشته باشد، خداوند لایه امور را وسیع و حجاب ها را از جلو راهش پس می زند تا حقایق عالم را درک کند.

آیت الله یعقوبی تصریح کرد: در واقع یاد خدا و تقوای الهی پیشه کردن، جان آدمی را صیقل داده و غفلت زدایی می کند.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه خداوند انسان های معادباوری را دارد که با الهام از خدا، مسیر بشریت را نورانی و راه درست را تعیین می کند، افزود: امام خمینی (ره) نمونه عینی و بارز این افراد است که خداوند به واسطه او نقشه راه و رشد و سعادت بشریت را نشان داد.

آیت الله یعقوبی خاطرنشان کرد: در 40 سال گذشته به وضوح دیدیم که امام راحل، پیامبر و امام معصوم نبود، ولی یقین داریم که با عالم غیب در ارتباط بود.

وی افزود: امام راحل بر اثر خودسازی و اخلاصی که داشت، خداوند دریچه معرفت و خدمت را به سوی ایشان گشود.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اینکه کسانی که دچار منیت هستند، دچار حجاب ظلمت می شوند، گفت: امام راحل انسانی خودساخته بود که از خودش عبور کرد تا به درک عالم غیب رسید.

آیت الله یعقوبی تصریح کرد: کسانی رشد می کنند و پیشتاز و جلودار می شوند که در گام اول، خودسازی کرده و نفسانیات خود را از بین ببرند و یکی از ویژگی های بارز امام خمینی(ره) همین بود.

وی افزود: سخنان و رهنمودهای رهبری ریشه در آسمان و مبادی غیب داشت.

امام جمعه بجنورد بیان داشت: امام راحل به واسطه ارتباط نزدیک با خداوند و توکل بر ذات الهی، توانست نظام اسلامی ایران را بر پایه معارف دین پایه ریزی کتد.

آیت الله یعقوبی خاطرنشان کرد: امروز به برکت جمهوری اسلامی ایران، در مقابل دنیا و استکبار جهانی قدرتی مبتنی بر دیانت و حضور مردم داریم.

گفتنی است، این مراسم با نوحه خوانی و سینه زنی در سوگ ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ادامه یافت.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها