نمازعید سعید فطر روز چهارشنبه با حضور گسترده و کم نظیر مردم مومن شهرستان بهاباد در مصلی غد یر این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۴۵۵۸۴
|
۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد، امام جمعه بهاباد گفت: عید فطر به عنوان بزرگ‌ترین اعیاداسلامی روز برقراری ارتباط باخدا و روز پیوند با خلق خداست و پرداخت زکات فطره و نماز عید فطر مهم‌ترین اعمال روز عید فطر است.
حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی امام جمعه بهاباد درخطبه‌های نماز عید فطر با تبریک عید سعید فطرعید بندگی اشاره کرد و این عید را مقدمه‌ای برای تزکیه و تصفیه نفس به منظور ورود به عید قربان برای مسلمانان دانست و گفت: هر فردی که نتواند این عید را به درستی درک کند نمی‌تواند در حج تمتع شرکت کند.
وی اظهار کرد: روزه داری و عبادت فقط برای ایام ماه مبارک رمضان نیست بلکه در این ماه انسان با شرکت در ضیافت الهی با پشتوانه محکمی به نام تقوا برای عبودیت و بندگی بهتر خداوند در طول سال، تولدی دوباره می‌یابد.
امام جمعه بهاباد اظهار داشت: امروز پس از یک ماه روزه داری و بندگی شکرگزار نعمت‌های الهی هستیم و بطور قطع نیکوکاران پاداش خود را در این روز از پروردگار یکتا دریافت می‌کنند. افزود: امروز مدال آوران عرصه جهاد اکبر در محضر خدا حضور یافتند و امیدواریم آثار ماه مبارک رمضان همچون پاک شدن از گناه و پر شدن از عطر ایمان توام با فضای قرآنی و عفو و گذشت در زندگی همه افراد ساری و جاری باشد
وی با بزرگداشت یاد و خاطره بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی و قیام خونین ۱۵ خرداد افزود: مقاومت در برابر دشمن از توصیه‌های مؤکد امام راحل است و لازم است دولتمردان و مسئولین در تمامی رده‌ها به این توصیه امام پایبند بوده و در مسیر تحققان گام بردارند.
خطیب جمعه بهاباد برپرداخت زکات فطره درروز عید فطر تاکید کرد وگفت: شهروندان ومومنین می‌توانند زکات فطره خود را به نیازمندان و مستمندان به کمیته امداد امام خمینی ره بهاباد تحویل دهند.
به گزارش ایرنا، درجایگاه مراسم نماز عید فطر صندوق‌های جمع آوری زکات فطره وکفارات از سوی کمیته امداد امام خمینی ره و بهزیستی و شورای زکات شهرستان بهاباد برپا شده بود تا زکات فطره ر. جمع اوری کنند.
مردم مومن بهاباد پس از یک ماه روزه داری و عبادت به درگاه خداوند سپیده دم چهارشنبه با برپایی پرشکوه نماز عید فطر به امامت حجت الاسلام علی اکبرابراهیمی بشکانی امام جمعه بهاباد دمصلی غدیر این شهرستان اقامه شد ومردم بدین ترتیب با این ماه مبارک وداع کردند.

انتهای پیام/د
ارسال نظرات