امام جمعه بهاباد با گرامی داشت سالروز قیام ۱۵ خرداد گفت: ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ در واقع سرآغاز انقلاب اسلامی بود و اسلام خواهی، ولایت مداری و کفرستیزی مردم در این روز تبلور یافت.
کد خبر: ۹۱۴۵۷۰۲
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج ازبهاباد، حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی درمراسم بزرگداشت قیام خونین ۱۵ خرداد دربهاباد با بیان اینکه قیام ۱۵ خرداد ماهیت اصلی رژیم پهلوی و آمریکا را آشکار کرد گفت:قیام مردمی ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ به عنوان مبدا و سرآغاز انقلاب اسلامی بود که منشأ تحولات وسیع داخلی و بین‌المللی شد.
امام جمعه بهاباد تصریح کرد: حادثه قیام ۱۵ خرداد در واقع محصول یک جریان ۱۰ ساله بود. بعد از کودتای ۲۸ مرداد که آمریکایی‌ها موفق شدند ساختار دولت در ایران را به نفع خودشان در رقابت با انگلیسی‌ها عوض کنند به تبع این اتفاق مجموع برنامه‌ها و اقداماتی را در ایران اجرا کردند.
وی با اشاره به اینکه ۱۵ خرداد نشان داد تمام نیرو‌ها حولِ جریان مذهبی، معنا پیدا می‌کنند افزود: قیام ۱۵ خرداد عملاً این پیام را داد که اگر کسی می‌خواهد با این حکومت مبارزه کند و این مبارزه منجر به نتیجه بشود مهم‌ترین جریانی که می‌تواند در این مسیر گام بردارد جریان مذهبی است و این مهمترین پیام رخداد ۱۵ خرداد به نیرو‌های داخلی بود.
امام جمعه بهاباد یادآورشد: ۱۵ خرداد سرآغاز انقلابی شد که به حکومت طاغوت خاتمه داد و امروز این انقلاب مرز‌ها را در نوردیده و الگوی ملت‌های جهان شده است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی بهاباد از قیام ۱۵ خرداد به عنوان یک خروش و سیل عظیم که پایه‌های ظلم و بیداد رژیم طاغوت را سست کرد و زمینه ساز انقلاب اسلامی شد، یاد کرد و گفت: در این روز تاریخی و فراموش نشدنی بندگان مومن خدا با دستان خالی به قیام برخواستند و خون پاک خود را در راه خدا تقدیم کردند.
ابراهیمی بشکانی با تاکید بر اینکه ۱۵ خرداد یک یوم الله در تاریخ کشورمان محسوب می‌شود، تصریح کرد: در این روز به خوبی مشخص شد مردم از رژیم ستمشاهی خسته شده و راه آزادی خود را در گرو حمایت از امام عظیم الشان می‌دانند.
امام جمعه بهاباد با اشاره به اینکه این قیام سرنوشت ساز به پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ منتهی شد افزود: هدف اصلی امام خمینی (ره) از آغاز نهضت تاریخی خود در سال ۱۳۴۲ پیاده کردن دین مبین اسلام و احکام الهی در ایران بود.
مراسم سالگرد قیام خونین ۱۵ خرداد با حضور امام جمعه، معاون سیاسی امنیتی فرماندار، مسئولان و اقشار مختلف مردم بهاباد در مسجد انقلاب این شهرستان برگزارشد.

انتهای پیام/د
ارسال نظرات