خبرهای داغ:
استاندار قزوین

مباحث آموزشی و زیرساختی، در الویت امور قرار گیرد

زاهدی گفت: استان قزوین با توجه به دارا بودن مناطق محروم نیاز به رسیدگی دارد و مباحث زیرساختی نیز باید مورد توجه و پیگیری ویژه قرار گیرد.
کد خبر: ۹۱۴۶۰۴۴
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، نشست مجمع خیرین مدرسه ساز استان به ریاست عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین و با حضور خیراله رحمانی مدیرکل آموزش و پرورش استان و مدیران نواحی و مناطق آموزشی و خیرین مدرسه ساز در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد.

 

زاهدی در این جلسه با اشاره به اهمیت کار خیر بیان کرد: اثرات کار خیرین تا ابد ادامه دارد و این خیر کثیر کار باارزشی است که نتایج اخروی فراوانی دارد.

 

وی گفت: صدا و سیما در جهت اطلاع رسانی و معرفی مجمع خیرین و توجیه مردم جهت مسایل مدرسه سازی توجه ویژه داشته باشد.

 

استاندار قزوین ظهار کرد: فرمانداران در بحث مشارکت و تامین اعتبارات پروژه ها به ویژه پروژه های نیمه تمام آموزشی، توجه ویژه داشته باشند.

 

زاهدی عنوان کرد: استان قزوین با توجه به دارا بودن مناطق محروم نیاز به رسیدگی دارد و مباحث زیرساختی نیز باید مورد توجه و پیگیری ویژه قرار گیرد.

 

وی افزود: در بحث تهاتر زمین، با ارسال نامه ای به رییس جمهور، اراضی که در دست آموزش و پرورش است اما نیازی به ساخت آنها بعنوان واحد آموزشی نمی باشد، با فروش این اراضی، جهت ساخت واحدهای آموزشی در مناطق نیازمند اقدام شود.

 

استاندار قزوین اضافه کرد: زمینی که خیر، به آموزش و پرورش اهدا می کند باید در مناطقی باشد که نیاز به مدرسه سازی دارد. اما زمینهایی که در مناطق بدون نیاز واحد آموزشی است می توان با تغییر کاربری این زمینها، کمک هزینه ای برای آموزش و پرورش ایجاد کرد.

 

وی گفت: با توافق با مالکینی که زمین با کاربری آموزشی دارند می توان با تغییر کاربری، بخشی از امتیاز زمین را به آموزش و پرورش اختصاص داد و همچنین زمین هایی که کاربری های غیرآموزشی دارند می توان با توافق مالک، بخشی از این اراضی را تبدیل به واحدهای آموزشی کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها