خبرهای داغ:
فرمانده سپاه عاشورا عصر روز یکشنبه در جمع هیات محبان اهل بیت(ع) که جمعی از پیشکسوتان جهاد و شهادت و رزمندگان دوران دفاع مقدس اعضای آنرا تشکیل می دهند گفت: امروز انسجام نیروهای انقلاب بخصوص پیشکسوتان جهاد و شهادت از نان شب واجب تر است.
کد خبر: ۹۱۴۶۳۲۰
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۲

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، عابدین خرم با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) گفت: طبق این روایت، انسان ها سه همراه و رفیق در دنیا دارند، که شامل رزق و روزی، اهل و عیال و عمل آن هاست. رزق و روزی و اهل و عیال هنگام مرگ از آدم جدا می شوند و عمل تنها همراهی است که بعد از مرگ نیز با ماست.

وی اضافه کرد: پیشکسوتان جهاد و شهادت تجسم آیه ۱۸ و ۱۹ سوره حشر هستند که در این آیه به تقوای الهی و عمل صالح اشاره شده است و رزمندگان ما تجسم عینی این آیه اند که هم تقوا پیشه کردند و هم عمل صالح از پیش فرستادند. البته در ادامه آیه، خداوند تاکید فرموده، عمل بندگان را فراموش نخواهد کرد مگر اینکه آن ها خدا را فراموش کنند و از عمل مجاهدانه خود مراقبت و محافظت نکنند.

سردار خرم به ضرورت انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان اشاره و بیان کرد: در دوران دفاع مقدس انگیزه ها متفاوت بود و علیرغم اینکه خطرات بزرگی داشتیم اما بمانند براده های آهن دور امام راحل جمع شدیم. امروز هم انسجام پیشکسوتان جهاد و شهادت در حقیقت بازخوانی و حفظ روحیه دفاع مقدس است و از سویی دیگر انتقال روحیه و انگیزه آن دوران طلایی به جوانان و نوجوانان و نسل های بعدی است.

وی اهمیت تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی را بسیار بالا عنوان کرد و افزود: یکی از کارهای مهم ما باید بازخوانی تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی در جمع دانش آموزان و دانشجویان باشد. چرا که معتقدیم علمی مسموع و مطبوع و مجذوب خواهد بود که از سینه افراد بیرون بیاید.

سردار خرّم با خطاب قرار دادن رزمندگان دفاع مقدس گفت: ما حتی نتوانسته ایم به خانواده خودمان حقایق جنگ را انتقال بدهیم. اگر بتوانیم فرهنگ ناب دفاع مقدس را به جوان و نوجوان انتقال بدهیم در حقیقت آنها را واکسینه کرده ایم. امروز بغیر از رهبر معظم انقلاب چه کسی دغدغه این مهم را دارد؟

وی افزود: فرصت های بزرگی پیش روی ماست و باید این فرصتها را بشناسیم و عمل کنیم. یکی از راه حل های ما در استفاده از فرصت ها میدان دادن به جوانهاست. باید میدان را برای جوانان باز کنیم تا فرصت بروز و ظهور استعدادها فراهم شود.

فرمانده سپاه عاشورا گفت: با برخی از جوانان دانشگاهی که نشست و برخواست دارم امیدواری بزرگی در من ایجاد می شود. ما ابداً ناامید و مایوس نیستیم بلکه واقعیت های جبهه انقلاب پیشرفت به سمت قله های رفیع را بما نوید میدهد.

سردار خرم در پایان با اشاره به هیاهوی پوچ دشمنان گفت: خدواند رعب و وحشت جبهه مقاومت را در دل دشمنان انداخته و این واقعیت غیر قابل انکاری است.وحشت دشمن از انقلاب اسلامی صرفاً بخاطر تجهیزات مان نیست، بلکه این محصول دوران دفاع مقدس ماست که هر وقت به خدا متکی شدیم خداوند نصرتش را بر ما نازل کرد و بحمدالله این روحیه در منطقه تکثیر شده است و جبهه جهانی مقاومت دستاورد بزرگ دفاع مقدس است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها