خبرهای داغ:
با حضور خانواده‌های شهدا صورت می گیرد؛

برگزاری یادواره شهیدان هادی در قم

یادواره شهیدان هادی با حضور خانواده‌های شهدا و ایثارگران دفاع مقدس و مدافع حرم در قم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۱۴۶۵۲۳
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، مجتبی سیاری دبیر یادواره شهیدان هادی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری یادواره شهیدان هادی در قم اظهار داشت: ستاد یادواره از اسفندماه سال گذشته به‌صورت خودجوش در قالب ۱۱ کمیته خواهران و ۹ کمیته برادران فعال‌شده است.

وی ادامه داد: ستاد یادواره با عنوان" پویش مردمی دوستان آسمانی من" با ۴ هدف تشکیل شد تا بتواند به‌خوبی به اهداف تعیین‌شده تحقق ببخشد.

سیاری ابراز داشت: ترویج و نشر فرهنگ شهدا و مدافعان حرم و انتقال این فرهنگ، تحکیم پیوند عاطفی و ارزشی بین نسل جوان دفاع مقدس با نسل جوان کنونی، بیان سیره‌ای عملی و سبک زندگی شهدا و نهادینه شدن این سیره در بین مخاطبان و معطر کردن فضای دانشگاه‌ها و مدارس بانام شهدا اهداف اصلی ستاد یادواره است که امیدواریم به‌طور کامل محقق شود.

وی بابیان این‌که از بستر راهیان نور برای معرفی این ۳ تا شهید استفاده کردیم، بیان داشت: اعزام روایان در راهیان نور و بیان و تبیین سیره‌ای شهدا یکی از اسفندماه عملیاتی شد که نتایج خوبی نیز به همراه داشت.

دبیر یادواره شهیدان هادی تأکید کرد: معرفی شهدا به‌صورت تصویری و صوتی در قالب مستند، کلیپ در فضای مجازی اقدام دیگری است که ستاد یادواره آن را دنبال می‌کند.

وی به رایزنی با شورای اسلامی شهر قم برای نام‌گذاری خیابان به نام شهدای هادی اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون خیابانی به نام شهید ابراهیم عشریه نام‌گذاری شده و به دنبال این هستیم تا خیابان‌هایی نیز به نام شهید محمدرضا شفیعی و شهید ابراهیم هادی نام‌گذاری شود.

سیاری در بیان علت انتخاب این شهدا ابراز داشت: در کنار شهید هادی که هدایت‌گر رزمندگان و جوانان بود، شهید قمی محمدرضا شفیعی هادی اسارت بود، این شهید در سال ۶۵ در عملیات کربلای ۴ مجروح و اسیر می‌شود و بعد از ۸ سال براثر شکنجه به شهادت می‌رسد.

وی ادامه داد: در لحظه شهادت نیرو‌های صلیب سرخ حضور پیدا می‌کنند و پیکر محمدرضا شفیعی بعد از ۱۶ سال که در خاک عراق دفن بود در سال ۸۱ به کشور بازمی‌گردد.

دبیر یادواره شهیدان هادی ابراز داشت: شهید ابراهیم عشریه در سوریه همین نقش را ایفا کرد به‌طوری‌که به هادی مدافعان حرم تبدیل شد.

وی به زمان برگزاری یادواره اشاره کرد و گفت: این یادواره ۲۲ خرداد ساعت ۱۷:۴۵ با حضور خانواده‌های شهدای مدافع حرم، همرزمان این شهید در مصلی قدس برگزار می‌شود.

سیاری افزود: در این مراسم حاج حسین کاجی و تاجیک به روایتگری خواهند پرداخت و علاوه بر این نمایشگاه فرهنگی نیز برای معرفی این سه شهید در محل برگزاری یادواره برپا خواهد شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار