خبرهای داغ:
مراسم بزرگداشت شهید حجت الاسلام والمسلمین محمد خرسند امام جمعه کازرون با حضور مراجع معظم تقلید در قم برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۴۶۷۵۱
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، در پی شهادت حجت الاسلام والمسلمین محمد خرسند امام جمعه فقید کازرون مراسم بزرگداشتی از سوی حزب موتلفه اسلامی و نهاد‌های حوزوی در مسجد اعظم برگزار شد.

در این مراسم آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله علوی گرگانی از مراجع تقلید و همچنین حضرات آیات اعرافی، حسینی بوشهری و ائمه جمعه قم، حجت الاسلام والمسلمین محمدی عراقی رئیس دفتر رهبر انقلاب در قم و... در این مراسم حضور یافتند.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی رئیس جامعه الزهرا (س)، حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری امام جمعه تهران، آیت الله ممدوحی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اعضای دفتر مقام معظم رهبری در قم و جمعی طلاب، روحانیون و اقشار مختلف مردم با حضور در این مراسم نام و یاد این روحانی فقید را گرامی داشتند.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری در سخنانی با اشاره به اینکه کم کاری و خرابکاری برخی از مدیران و کم کاری ما حوزویان دو دلیل اصلی چاقو خوردن روحانیون است بیان کرد: حوزه علمیه اگر ساکت شود دشمن شبهه افکنی می‌کند و تقصیرات را گردن ولایت فقیه می‌اندازد.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا با اشاره به اینکه به شهادت رسیدن روحانیون و شهدای آمر به معروف یک زنگ خطر است، تصریح کرد: امروز عده‌ای مانند شهید خرسند درعمل به وظیفه الگو می‌شوند و برخی دیگر که کوتاهی می‌کنند باید پاسخگو باشند.

حجت الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون پس از برگزاری مراسم احیا شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان، هنگام بازگشت مورد سو قصد قرار گرفت و به شهادت رسید.

حجت الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون سال ۴۶ در شهرستان کازرون متولد شد.

وی، تحصیلات دوره ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان را در این شهرستان گذراند.

حجت الاسلام خرسند از سال ۱۳۶۲ در حالی که در کلاس اول دبیرستان مشغول به تحصیل بود به عنوان بسیجی به جبهه اعزام شد و به خیل رزمندگان دوران دفاع مقدس پیوست و تا پایان جنگ به صورت متناوب در جبهه حضور داشت و پس از چند بار مجروحیت به درجه جانبازی نائل شد.

وی به واسطه علاقه‌ای که از کودکی به روحانیت داشت، مهر سال ۱۳۶۴ وارد حوزه علمیه کازرون شد.

دروس سطح را در حوزه علمیه کازرون گذراند و پس از آن ۸ سال در دروس خارج فقه حوزه علمیه قم شرکت کرد و در این مدت از محضر حضرات آیات مکارم شیرازی، فاضل لنکرانی، نوری همدانی و فاضل هرندی بهره برد.

حجت الاسلام خرسند از سال ۸۶ به عنوان دومین امام جمعه کازرون معرفی شد و در این مدت همواره دغدغه توسعه شهرستان، رفع مشکلات مردم و ارتقاء دینی شهرستان را داشت.

وی، در فعالیت‌های سیاسی فعال بود و در سال ۹۱ مجددا عضو شورای مرکزی حزب موتلفه شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها