مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: بسیج کد تلفنی #۱۱*۸۸۰* برای کمک خیرین به بازسازی مناطق سیل زده ایجاد کرد.
کد خبر: ۹۱۴۶۹۰۰
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از ایرنا، «محمد زهرایی» با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) از بخش‌های مختلف آن بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند تولید و انتشار اخبار قرار گرفت.

وی در این بازدید در گفت و گو با خبرنگار دفاعی ایرنا اظهار داشت: سازمان بسیج مستضعفین در مواجهه با سیل اخیر، دو مرحله را پیش بینی کرد که می‌توان به استقرار سپاه‌های استانی در مناطق جغرافیایی مشخص در استان‌های سیل زده و همچنین امداد و نجات مردم و ارسال اقلام مورد نیاز، تجهیزات مهندسی و گروه‌های جهادی اشاره کرد که در دهه اول ماه مبارک رمضان به پایان رسید.

وی با یادآوری اینکه دولت متولی بازسازی منازل مردم سیل زده است، افزود: سازمان بسیج مستضعفین هم شبکه عظیمی از نیروی بسیجی و مردمی را در خود دارد که می‌توان در مقابله با بحران‌ها از این پتانسیل مردمی بهره برد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی گفت: آمار اولیه در کشور نشان می‌دهد که ۷۰ هزار خانه در مناطق سیل زده نیاز به مرمت، ساخت و بازسازی دارد که از این آمار، ۶۰ هزار خانه باید ساخته شود.

زهرایی به فعالیت ۷۰ هزار مسجد در سراسر کشور اشاره کرد و توضیح داد: سازمان بسیج با اجرای طرح هر مسجد یک خانه به دنبال آن است که از کمک‌های مردمی برای بازسازی این مناطق کمک بگیرد.

وی افزود: بر اساس تقاهم نامه‌ای که بین سازمان بسیج و بنیاد مسکن امضا شده این سازمان کار ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی را در مناطق سیل زده انجام می‌دهد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی خاطرنشان کرد: هشت هزار واحد از این آمار را دولت تأمین اعتبار خواهد کرد و باقی آنها را بسیج با استفاده از اعتبارات خود و کمک خیرین بازسازی می‌کند.

زهرایی یادآور شد: این سازمان تا کنون کار ساخت هزار واحد از منازل سیل زدگان را به اتمام رسانده است.

وی ادامه داد: هدف از طرح جهاد همبستگی ملی، از یک طرف اتصال چند مجموعه اجرایی به یکدیگر و از طرفی شناسایی مساجد و گروه‌های جهادی است که بتوانند متولی اجرایی یک یا چند واحد مسکونی شوند و از طرف دیگر در طرح مذکور علاوه بر استفاده از ظرفیت پایگاه‌های مساجد، بعد از تکمیل منازل نیز بسیج اصناف و افراد خیر پای کار می‌آیند تا با تهیه اقلام و کالاهای مورد نیاز مردم سیل‌زده درد و آلام آنان را کاهش دهند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی به اجرای "طرح جهاد همبستگی ملی" برای سیل زدگان کشور اشاره کرد و اظهار داشت: اواخر فروردین بود که سردار غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین از اجرای طرح جهاد همبستگی ملی خبر داد و عنوان کرد که در این طرح، هر مسجد در سراسر کشور ساخت یک منزل مسکونی و هر کاسب تأمین یک کالای اساسی را عهده‌دار خواهد شد و بحمدالله در حال حاضر، از اکثر استان‌ها خبرهای خوبی در خصوص اجرای طرح جهاد همبستگی ملی به گوش می‌رسد و با اعلام آمادگی اقشار مختلف، می‌توان خرابی‌های حاصل از سیل اخیر در کشور را برطرف کرد.

زهرایی ادامه داد: سازمان بسیج مستضعفین در مواجهه با سیل اخیر، دو مرحله را پیش بینی کرد که می‌توان به استقرار سپاه‌های استانی در مناطق جغرافیایی مشخص در استان‌های سیل زده و همچنین امداد و نجات مردم سیل زده و ارسال اقلام مورد نیاز، تجهیزات مهندسی و گروه‌های جهادی اشاره نمود که تا دهه اول ماه مبارک رمضان به پایان رسید.

وی همچنین گفت: سامانه‌ای به نام سامانه "عمران اجتماعی" به آدرس اینترنتی omranejtemaei.ir به منظور هدفمندسازی کمک‌های مردمی برای سیل زدگان با محوریت مساجد راه اندازی شد و نحوه کمک به ساخت مسکن و نحوه تأمین کالاهای اساسی مردم سیل زده، به نمایش در آمده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی افزود: در این سامانه اینترنتی، هر خانه یک گروه و متولی جهادی پیدا می‌کند و خیرین می‌توانند با مراجعه به این پایگاه اینترنتی، کمک‌های مردمی خود را واریز کنند و در جریان ساخت بازسازی منازل مردم سیل زده قرار بگیرند.

زهرایی یادآور شد: همچنین خیرین می‌توانند از طریق شماره گیری #۱۱*۸۸۰* با تلفن‌های همراه خود کمک‌های نقدی خود برای بازسازی مناطق سیل زده را واریز کنند.

ارسال نظرات