افشاگری نماینده مشهد از تحرکات پنهان سفارت انگلیس علیه ایران

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: سفارتخانه انگلیس از جریان‌های برانداز حمایت کرده و با اپوزیسیون ارتباط برقرار می‌کند که این امر ناشی از ضعف دیپلماسی خارجی ما است.
کد خبر: ۹۱۴۶۹۹۶
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج،  حجت الاسلام نصرالله پژمانفر با انتقاد از برگزاری پارتی مختلط در سفارتخانه انگلستان، گفت: سفارتخانه‌ها مجاز هستند یک سری برنامه‌های خود شامل روز‌های ملی و مذهبی را در محل سفارتخانه برگزار کنند، اما این اقدامات باید در چارچوب قوانین و مقررات کشور پذیرنده انجام شود.

وی با بیان اینکه نباید مراسمات سفارتخانه‌های خارجی به گونه‌ای باشد که به معنای تعارض با امور داخلی کشور پذیرنده باشد، افزود: متأسفانه سفارتخانه‌ها تبدیل به مرکزی کاملاً سیاسی شده اند که رویکرد آنان مداخله در امور داخلی جمهوری اسلامی است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: سفارتخانه انگلیس از جریان‌های برانداز حمایت کرده و با اپوزیسیون ارتباط برقرار می‌کند که این امر ناشی از ضعف دیپلماسی خارجی ماست که نسبت به این امور نه تنها برخورد جدی ندارد بلکه سعی در لاپوشانی کرده و بی تفاوت عبور می‌کند.

نماینده مردم مشهد در مجلس افزود: موضع گیری ضعیف وزارت امور خارجه موجب جری شدن و بی پروا شدن سفارتخانه‌های در انجام اقدامات ساختارشکنانه خود شده است.

پژمانفر با بیان اینکه سفارت انگلستان بار‌ها دچار چنین تخلفاتی شده است و این اقدامات در راستای ارتباط با لایه‌های اپوزیسیون و سازماندهی آن‌ها بوده است، گفت: در جریان فتنه ۸۸ سفارت انگلستان حضور و نقش مهمی داشت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار