استاندار هرمزگان با بیان اینکه برای فاز ۱۱ پارس جنوبی بنا داریم سکو‌های سنگین‌تری را با استفاده از توان متخصصان داخلی بسازیم، گفت:ایالات متحده آمریکا نمی‌تواند با تحریم‌ها، ایران را متوقف کند.
کد خبر: ۹۱۴۷۰۰۰
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، فریدون همتی در مراسم به‌آب‌سپاری سومین سکوی فاز ۱۴ پارس جنوبی، با بیان اینکه وزارت نفت به متخصصان داخلی اعتماد کرد و ساخت تجهیزات این سکو را که تا پیش از این از سوی خارجی‌ها انجام می‌شد، به متخصصان داخلی سپرد، گفت: سکوی فعلی فاز ۱۴ پارس جنوبی با تکیه بر ظرفیت خوب تولیدکنندگان داخلی، امروز به آب‌سپاری شد که سومین سکوی ساخته شده در این مجموعه، از استان هرمزگان برای فاز ۱۴ پارس جنوبی است.

استاندار هرمزگان افزود: این سکو یکی از مجموعه‌های پیچیده و با دانش فنی بالا است که توسط نیرو‌های داخلی، با صرفه‌جویی ارزی ۱۵۰ میلیون دلاری ساخته شده و توانسته دانش خوبی را در حوزه صنعت نفت، انباشت کند.

وی تصریح کرد: این سکو باید از خارج از کشور خریداری می‌شد چرا که دانش فنی و تکنولوژی آن در داخل کشور وجود نداشت، اما در سایه تحریم‌ها، فرصت لازم در اختیار مهندسان داخلی قرار گرفت تا بتوانند زمینه را برای مقابله با تحریم‌ها فراهم کنند.

همتی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ایالات متحده آمریکا نمی‌تواند با تحریم‌ها، ایران را در فشار بگذارد چرا که در حوزه‌هایی همچون نفت و گاز که امروز از جمله نقاط کلیدی اعمال تحریم‌ها از سوی این کشور است، مهندسان داخلی توانسته‌اند علی‌رغم محدودیت‌ها، بخش‌های اثرگذاری را داخلی‌سازی نمایند.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه هم‌اکنون کشور در حوزه نفت و گاز به بالاترین تکنولوژی‌ها دست یافته است، گفت: ظرف سه سال اخیر تلاش‌های گسترده‌ای در حوزه تکنولوژیکی و انتقال دانش فنی صورت گرفته و در فاز ۱۱ پارس جنوبی نیز بنا داریم سکو‌های سنگین‌تری بسازیم؛ درحالی‌که در گذشته برای ساخت این سکو‌ها متوسل به خارج از کشور بودیم، اما اکنون تحریم‌ها نیرو‌های داخلی را به فکر انداخته تا با کنار هم قرار دادن توانمندی‌های خود، کار‌های بزرگ انجام دهند.

همتی خاطرنشان کرد: خوشبختانه وزیر نفت، ما را باور کرد و سکو را برای ساخت به متخصصان داخلی سفارش داد و اجرای این پروژه توانست تأثیر بسزایی در حوزه اقتصاد و اشتغالزایی استان هرمزگان داشته باشد به نحوی که ۵۰۰۰ نیروی مهندس فنی استان، در این مجموعه مشغول به کار هستند.

ارسال نظرات