خبرهای داغ:
مراسم وداع با پدر مدرسه‌سازی ایران، روز پنج‌شنبه ۲۳ خرداد امسال در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۱۴۷۰۵۸
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، روز گذشته محمدرضا حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور و چهره ماندگار عرصه مدرسه‌سازی، پس از گذراندن دوران سخت بیماری، با زندگی وداع کرد.

مراسم وداع با محمدرضا حافظی رئیس فقید جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور ساعت ۸:۳۰ صبح روز پنج‌شنبه ۲۳ خرداد امسال در مدرسه عالی شهید مطهری (سپهسالار) واقع در میدان بهارستان برگزار می‌شود.

* متن پیام‌های تسلیت:

در متن پیام اسحاق جهانگیری آمده است: درگذشت انسان وارسته و مؤمن مرحوم محمدرضا حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز که عمر پربرکت خویش را در مسیر رضایت الهی و خدمت به مردم و کمک به ایجاد فضاهای مناسب آموزشی و پرورشی برای فرزندان این مرز و بوم صرف کرد، موجب تأثیر و تأسف فراوان شد.

مصیبت فقدان این انسان خدوم را به خانواده محترم ایشان، بستگان و علاقه‌مندانش صمیمانه تسلیت می‌گویم و از خداوند بزرگ برای آن فقید سعید غفران و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان عزادار صبر و اجر مسألت دارم».

محمد جواد ظریف در پیامی درگذشت انسانی نیک اندیش، نیک سرشت و خیّر، مرحوم محمدرضا حافظی، مؤسس و رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور را به عموم جامعه خیرین کشور و خانواده محترم آن مرحوم تسلیت گفت.

در پیام تسلیت محمدباقر نوبخت آمده است: «دریافت خبر درگذشت شادروان جناب آقای دکتر محمدرضا حافظی کمتر از یک روز پس از مراسم نکوداشت ایشان باعث تألم خاطر شد.

ایشان سال های پرثمر عمر خود را در راه گسترش تعلیم و تعلم فرزندان عزیز این کشور گذراند و تردید ندارم که چهره ماندگار و زندگی افتخار آفرینی ایشان در تاریخ علم و دانش این کشور فراموش نشدنی خواهد ماند.

اینجانب درگذشت این انسان نیکوکار و مایه مباهات نظام تعلیم و تربیت کشور را به خانواده معزز ایشان، جامعه خیرین مدرسه‌ساز، فرهنگیان فرهیخته همچنین دانش آموزان عزیز کشورمان تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند منان آرامش و مغفرت برای ایشان و صبر و شکیبایی را برای بازماندگانشان خواهانم».

پیام تسلیت سید محمد بطحایی وزیر سابق آموزش و پرورش: «در روزهایی که جشنواره‌های خیرین مدرسه‌ساز برگزار می‌شود دیدن صندلی خالی بزرگمرد خیّر مدرسه‌ساز دکتر حافظی بسیار سخت و طاقت فرساست؛ ‏روح آن مرحوم با مردان بزرگ تاریخ بشریت محشور باد».

متن تسلیت پیام سیدجواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش: «خبر ناگوار درگذشت خیّر، نیک‌اندیش و فداکار، باعث تأسف و تأثر فراوان شد؛ شادروان «دکتر محمدرضا حافظی» از پیشگامان امر ماندگار مدرسه سازی در ایران است که سال‌ها در کسوت شریف خیّری به تعلیم و تربیت کشور خدمت کرد.

وی علاوه بر آنکه چهره ماندگار جمهوری اسلامی در امر نیکوکاری است، مایه افتخار و مباهات نظام تعلیم و تربیت کشور است و بدون تردید آثار و خدمات ارزشمند این خیّر فرهیخته و میهن‌دوست، در میان نسل‌های آینده کشور ماندگار خواهد بود.

اینجانب درگذشت این خیّر نیک‌اندیش را به خانواده آن مرحوم و جامعه خیّرین و فرهنگیان کشور تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند بزرگ علوّ درجات برای ایشان و صبر جمیل برای بازماندگان مسألت دارم».

پیام تسلیت مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش: «مشیت الهی بر این تعلق گرفته است که بهار فرحناک زندگی را خزانی ماتمزده به انتظار بنشیند و این بارزترین تفسیر فلسفه آفرینش در فراخنای بیکران هستی و یگانه راز جاودانگی خداوند متعال است؛ ضایعه درگذشت جناب آقای دکتر محمدرضا حافظی، بزرگ‌مرد عرصه مدرسه‌سازی و رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور و خاموش شدن این شمع نورانی را خدمت خانواده معزز تسلیت عرض می‌کنم.

بدون تردید، خدمات ارزنده این بزرگ‌مرد خیر در تاریخ آموزش و پرورش نمونه‌ای بارز و شایسته از فداکاری و از خودگذشتگی ایشان در عرصه مدرسه‌سازی است که برای نسل‌های آینده به یادگار خواهد ماند و بخشی از حسنات اوست که در دیوان عدل الهی ثبت و ضبط شده و ره توشه ایشان در سفر به سرای جاوید خواهد بود.

خداوند متعال، روح پاک آن مرحوم را مشمول رحمت واسعه خود قرار دهد و با مولایش حضرت علی (ع) محشور نماید و به خانواده محترم ایشان و همه بازماندگان، صبر و اجر عنایت فرماید و دعای خیر فرزندان این مرز و بوم بدرقه راهش باد».

حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان در پیامی نوشت: «درگذشت دکتر محمدرضا حافظی از خیرین و پیشگامان ماندگار مدرسه‌سازی در ایران موجب تأسف و تأثر جامعه تعلیم و تربیت کشور است؛ شایسته‌ترین و عالی‌ترین عبارات هم ناتوان هستند از بیان شخصیت ارزنده کسی که عمر پربرکت خود را صرف خدمت صادقانه به نهضت مدرسه‌سازی کشور نموده است. هجران وی در حقیقت حضور جاودانه‌اش در محضر حق است.

ایشان علاوه بر آنکه چهره ماندگار در عرصه نیکوکاری است، مایه افتخار و مباهات دستگاه تعلیم و تربیت کشور بوده و بی شک، خدمات ارزشمند وی در میان نسل‌های آینده کشور ماندگار خواهد بود.

اینجانب درگذشت این فرهیخته خیرخواه را به خانواده آن مرحوم، همه فرهنگیان کشور و جامعه خیّرین به خصوص جامعه خیرین مدرسه‌ساز، تسلیت عرض نموده و از خداوند منان علوّ درجات برای ایشان و صبر جمیل برای بازماندگان مسألت دارم.»

در پیام حبیب‌الله بوربور رئیس اسبق سازمان نوسازی مدارس کشور آمده است: «با کمال تأثر و تأسف باخبر شدم دوست و برادر ارجمندم و یار دیرین خیرین مدرسه‌ساز دعوت حق را لبیک گفت و به دیار حق شتافت.

در روزگارانی که مدارس سه تا پنج نوبته در آموزش و پرورش دایر بود، گزارشی خدمت مقام معظم رهبری ارائه شد و به فرموده ایشان مقرر گشت از توان کمک‌های مردمی برای رفع این معضل آموزشی استفاده کنیم. برای این منظور جلسه تاسیس یک جامعه خیرین مدرسه‌ساز با حضور نمایندگان خیرین استان‌های مختلف در کنار بارگاه ملکوتی ثامن‌الحجج امام رضا (ع) برگزار شد و مرحوم دکتر حافظی به نمایندگی از خیرین استان لرستان در این جمع حاضر شد و کمک کرد این نهال غرس شود. نهالی که امروز به درختی تنومند با شاخه‌های فراوان مبدل گشته و از سایه‌سارش جمع کثیری از فرزندان این مرز و بوم بهره می‌برند.

اینجانب از طرف خود و اعضای هیأت مدیره مجمع خیرین کشور، درگذشت دکتر حافظی را به خانواده معزز ایشان، بویژه نیک‌اندیشان و خیرین مدرسه‌ساز تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند منان برای ایشان علو درجات را آرزومندم».

پیام تسلیت محی‌الدین محمدیان معاون سابق وزارت آموزش و پرورش: «خبر درگذشت مرحوم مغفور شادروان دکتر محمدرضا حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز موجب تأسف و تأثر فراوان گردید. آن مرحوم از مؤسسان جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور بود که طی سال‌های متمادی نه تنها خود پیشتاز در امر مقدس مدرسه‌سازی بود بلکه با کلامی شیوا و پرنفوذ به ترغیب دیگر خیرین برای امر مدرسه‌سازی می‌پرداخت و با شناسایی نیازها و سازماندهی منابع وایجاد انگیزه و هماهنگی با خیرین و آموزش و پرورش در داخل و خارج از کشور این امر مقدس را پیگیر بود.

اینجانب به سهم خویش این ضایعه تأسف انگیز را به جامعه خیرین کشور و دستگاه تعلیم و تربیت کشوربه ویژه به خانواده و دوستان و همراهان آن عزیز سفرکرده تسلیت عرض می‌کنم؛ از درگاه خداوند متعال برای آن فقید سعید رحمت و غفران الهی و برای سوگواران این مصیبت صبر و اجر مسألت می‌نمایم؛ ان‌شاءالله دعای خیر دستان‌کوچک به آسمان گشوده‌ فرزندان این مرز و بوم در اقصی نقاط کشور به ویژه در مناطق محروم بدرقه راه او به سوی فردوس برین باشد.

مرحوم دکتر حافظی مصداقی از کلام ماندگار شیخ اجل سعدی است که فرمود: سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز. مرده آن است که نامش به نکویی نبرند».

ارسال نظرات
پر بیننده ها