خبرهای داغ:
یکی از فعالان رسانه ای آذربایجان شرقی با بیان اینکه امنیت جامعه مهم است، داشتن امنیت در فضای مجازی را نیز لازم دانست و گفت: برای برخورداری از امنیت در این فضا سواد کافی نیاز است.
کد خبر: ۹۱۴۷۰۷۷
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰

محمدتقی سبکدل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، افزود: گسترش سواد رسانه ای مهم ترین مساله در استفاده درست از فضای مجازی است که دستیابی به آن مستلزم سرمایه گذاری است.

وی زمینه سازی و سیاست گذاری کامل و سنجیده فرهنگی، اقتصادی و سیاسی را از راهکارهای مهم در مدیریت رسانه و فضای مجازی خواند و اظهار داشت: اگر این سیاست گذاری صورت گیرد از ایجاد بسترهای خطرآفرین و تهدید آمیز بالقوه و بالفعل جلوگیری می شود.

سبکدل نهاد آموزش و پرورش و وزارت علوم را زیرساخت مهمی برای نهادینه شدن فرهنگ استفاده درست از ابزارهای رسانه ای عنوان و بیان کرد: اگر این نهادها سرمایه گذاری درستی داشته باشند نوجوانان و جوانان کنجکاو پس از نهاد خانواده مامنی برای الگوبرداری درست خواهند داشت.

این فعال رسانه ای با اشاره به اینکه رسانه و فضای مجازی با زندگی روزمره انسان ها عجین شده است، نخبگان و جوانان مستعد را ظرفیت مهم و مثبتی در این راستا عنوان و بیان کرد: این ظرفیت قطعا با استفاده از ارزش ها و فرهنگ غنی اسلام که به عنوان موتور محرکه به شمار می روند در عرصه آگاهی بخشی جامعه نقش آفرین باشند.

ارسال نظرات