خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی از احداث 70 واحد مسکونی و مناسب سازی 150واحد مسکونی ویژه معلولین تحت پوشش سازمان بهزیستی خبر داد که تا پایان سال 98 تکمیل می شود.
کد خبر: ۹۱۴۷۱۷۱
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، مهندس مهدی هنری مسئول سازمان بسیج سازندگی استان در حاشیه مراسم کلنگ زنی ۷۰ واحد مسکونی معلولین تحت پوشش بهزیستی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تفاهم نامه کشوری سازمان بسیج سازندگی  و سازمان بهزیستی در خصوص احداث واحدهای مسکونی و  کمک به اجرای مناسب سازی واحدهای مسکونی مددجویان و معلولین تحت پوشش بهزیستی است .

وی عنوان داشت : سهم استان در این طرح  احداث ۷۰واحد مسکونی و  مناسب سازی ۱۵۰واحد است که بعد از جلسات و هماهنگی های لازم با بهزیستی آغاز عملیات اجرایی پروژه ها را به نمایندگی در شهرستان نهبندان داشتیم.

هنری افزود:  مراسم کلنگ زنی ۱۰ واحد مسکونی در نهبندان برگزار شد که با پیگیری هایی که انجام خواهد شد تا پایان سال ۹۸ تکمیل می شود.

وی بیان داشت: بخشی از اعتبار واحدها از طریق تسهیلات پرداختی به متقاضیان تامین می شود و بخشی بر اساس اینکه خانواده های مددجویان تک معلولی یا دو معلولی باشند مبالغی به صورت بلاعوض بهزیستی در اختیار مددجویان قرار می گیرد.

مسئول بسیج سازندگی استان ادامه داد: مابه التفاوتی که نیاز است برای تکمیل پروژه ها با توجه به افزایش هزینه های ساخت و ساز با کمک گروه های جهادی و استفاده از ظرفیت خیرین توسط بسیج سازندگی اجرایی می شود تا بتوانیم پروژه ها را با هزینه حداقل در موعد مقرر به اتمام برسانیم.

وی اضافه کرد: پروژه های مناسب سازی واحدهای مسکونی نیز بر اساس شرایط و ضوابطی که از سوی بهزیستی اعلام شده با کمک گروه های جهادی اجرایی می شود.  اکثر پروژه ها در تابستان از ظرفیت گروه های جهادی میهمان و بومی  استفاده می شود و با ارتباط و تعاملی که بین جهادگران و خانواده های مددجویان برقرار می شود علاوه بر اینکه در زمینه رشد و تعالی معنوی شان اثر گذار است به حل بخشی از مشکلات معلولین تحت پوشش سازمان بهزیستی کمک می کند.

هنری خاطرنشان کرد: این تعداد پروژه ها از سرجمع طرح 40 هزار پروژه سازمان بسیج مستضعفین است که در بهمن ماه سال گذشته آغاز عملیات اجرایی شان بود و سهم استان 750پروژه است که تا کنون 350 پروژه در حال اجرا است و 200پروژه به اتمام رسیده و این تعداد پروژه نیز به این حجم اضافه می شود.

وی بیان داشت: حداقل مساحت واحدهای مسکونی 65مترمربع است که چنانچه متقاضی متراژ بیشتری را درخواست داشته باشد هزینه مازاد توسط خود متقاضی تامین می شود تا بر اساس نقشه ای که ابلاغ شده بتوانیم اجرایی کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها