خبرهای داغ:
فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) از عزم راسخ سپاه استان سمنان برای بازسازی واحد‌های مسکونی مددجویان سیل‌زده خبرداد
کد خبر: ۹۱۴۷۱۸۶
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج استان سمنان، جلسه هماهنگی بازسازی واحد‌های مسکونی مددجویان کمیته امداد لرستان با فرماندهان سپاه‌های معین استان برگزار شد که صحبت‌ها حکایت از عزم راسخ سپاه برای تحقق این مهم دارد.
سیل فروردین ماه علی‌رغم تلفات کم انسانی، اما خسارات مالی بسیاری را به زیرساخت‌های لرستان و به ویژه واحد‌های مسکونی روستایی و شهری وارد کرد.
تعداد زیادی از روستا‌های سیل‌زده استان دیگر قابلیت سکونت را نداشته و نیازمند جابه‌جایی کلی و جزئی هستند، از طرفی در برخی مناطق استان نیز حریم رودخانه افزایش یافته و این موضوع امکان اسکان برای افراد را از بین برده است.
همچنین از آنجا که در بسیاری از مناطق سیل زده استان همچون پلدختر هوا به سمت گرم شدن پیش می‌رود؛ بنابراین می‌طلبد عملیات بازسازی در این مناطق سرعت بیشتری یابد.
سپاه، بسیج و نیرو‌های جهادی از جمله نهاد‌ها و گروه‌های مردمی بودند که در همان ابتدای حادثه سیل و همراه با دستگاه‌های دولتی، در مناطق سیل‌زده لرستان حضور یافته و به کمک مردم پرداختند.
حضور به موقع این نیرو‌ها موجب شد تا شهر‌هایی همچون پلدختر و معمولان که زیر آواری از گل و لای فرو رفته بود در کمترین زمان ممکن پاکسازی شود.
اکنون و پس از گذشت ۷۰ روز از سیل ویرانگر لرستان، بازسازی واحد‌های مسکونی شهروندان سیل‌زده و به ویژه مددجویان تحت حمایت نهاد‌های دولتی و نیازمندان نیازمند تسریع است، چرا که نداشتن سرپناه و اسکان در زیر چادر نه تنها در روز‌های گرم دشوار بوده، بلکه زندگی خانواده‌ها را نیز به حالت بلاتکلیفی قرار می‌دهد.
در همین راستا جلسه هماهنگی بازسازی واحد‌های مسکونی مددجویان کمیته امداد لرستان با فرماندهان سپاه‌های معین استان برگزار شد که تمامی فرمانده‌هان از آمادگی کامل برای شروع این اقدام خبر دادند.

آمادگی کامل سپاه سمنان برای بازسازی روستای سیل‌زده «چم‌مهر»

فرمانده سپاه سمنان نیز با اشاره به تعیین نشدن زمین برای احداث واحد‌های مسکونی مددجویان، این موضوع را موجب کاهش سرعت عمل در امر بازسازی دانست.
سرهنگ حمید دامغانی که متولی بازسازی واحد‌های روستایی سیل‌زده «چم‌مهر» پلدختر است، افزود: بازسازی زمین‌ها موضوع دیگری است که بایستی توسط بنیادمسکن انجام شود.
وی با بیان اینکه آمادگی کامل را برای شروع احداث واحد‌های مسکونی برای مددجویان روستای «چم‌مهر» را داریم، گفت: متأسفانه تاکنون زمینی برای این مهم مشخص نشده است.
وی در پایان از بنیادمسکن خواستار شد تا شرایط کار را برای سپاه فراهم کند
ارسال نظرات
پر بیننده ها