استاندار مرکزی گفت: ظرفیت های اراک به عنوان مرکز استان مرکزی مورد غفلت قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۱۴۷۳۱۲
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سيد علي آقازاده استاندار مركزي در اولين جلسه ستاد راهبري اقتصاد مقاومتي شهرستان اراك با اشاره به اینکه 40 درصد از جمعیت استان مرکزی در شهر اراک ساکن هستند گفت: متأسفانه این شهرستان با نرخ بیکاری 12 درصد که از میانگین استانی بالاتر است که نگران کننده است.

وی با بیان اینکه اراک به عنوان مرکز استان مرکزی مورد غفلت قرار گرفته افزود: متأسفانه این مظلومیت ها در بسیاری از مراکز استان ها وجود دارد و به دلیل اینکه در مرکزیت استان ها اداره ها و دستگاه های اجرایی مدیریتی مستقر هستند از آنها غفلت می شود.

استاندار مركزي بر برگزاری مستمر جلسات اقتصادی استان و شهرستان اراک نیز تأکید کرد و گفت: مدیران باید توجه بیشتری نسبت به تولید و اشتغال در اراک داشته باشند چراکه نیازمند برداشتن گام های بلند در این شهرستان هستیم.

وی با اشاره به اینکه روند تویلدات اراک در حوزه های کشاورزی و صنعتی جایگاه ویژه ای دارد افزود:  نباید از ظرفیت های قابل توجه اراک در حوزه های صنعتی و کشاورزی غافل بود.

آقازاده با تأکید بر اینکه وسعت اراک به زودی آن را دچار تغییر خواهد کرد گفت: در جلسه هیئت دولت به زودی موضوع تقسیمات کشوری در خصوص اراک تأیید خواهد شد که از نظر کارشناسی بخش داوود آباد تأیید خواهد شد و منطقه قره کهریز نیز در حال کار کارشناسی و بررسی می باشد.

وی در خصوص احداث شهرک صنعتی امیرکبیر تصریح کرد: برای احداث شهرک صنعتی باید همه زیر ساخت ها دیده بشود و مسائل جغرافیایی چون آب،هوا و کلیه اقدامات نیز انجام شود چراکه کار کارشناسی در اینگونه مباحث مهم است.

استاندار مركزي در این خصوص خاطر نشان کرد: هیچ گونه تعصبی نسبت به اینکه احداث شهرک در جایی باشد وجود ندارد ولی توان را برای اجرای عملیاتی شدن آن باید بگذاریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات