مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی عنوان کرد:
مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: می توان از سراهای بازار اراک به عنوان بازارچه صنایع دستی استفاده کرد.
کد خبر: ۹۱۴۷۳۱۷
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ علیرضا ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی در جلسه شورای راهبری اقتصاد مقاومتی استان با اشاره به اینکه هشت هزار نفر در زمینه فعالیت‌های صنایع دستی فعالیت دارند گفت: متأسفانه مشکلات بازار و نبود مکانی مناسب برای عرضه محصولات از مهمترین مشکلات اینها است.

وی با بیان اینکه در حوزه شهری مهمترین موضوع بحث توسعه بازار شهری است افزود: متأسفانه تاکنون بازار تاریخی اراک مورد مرمت و احیاء کامل قرار نگرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی با اشاره به اینکه تاکنون 90 درصد مطالعات در بخش بازار اراک به تکمیل رسیده گفت: اواسط تیرماه مطالعات و بررسی های کامل اعلام خواهد شد.

ایزدی با بیان اینکه بسیاری از سراهای بازار اراک از حیز انتفاع خارج شده اند افزود: می توان از سراهای بازار اراک به عنوان بازارچه صنایع دستی استفاده کرد و از این ظرفیت باید استفاده نمود.

وی با تأکید بر اینکه می توان خیابان حصار شهر اراک را به عنوان یک گذر فرهنگی در نظر گرفت خاطر نشان کرد: در کنار ظرفیت های گردشگری که اینها دارند می توان از فرصت های توسعه اقتصادی آنها نیز بهره برد.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات