مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این دستگاه امانت دار مردم است، گفت: اداره اوقاف استان آمادگی دارد که از سازمان بهزیستی جهت تامین مکان نگهداری دختران ایتام، و ارائه خدمات ارزشمند ديني و فرهنگي و آموزشي در مهدهاي كودك حمایت کند.
کد خبر: ۹۱۴۷۴۵۴
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری در هم اندیشی و همکاری دو مجموعه اوقاف و بهزیستی اظهار کرد: دو دستگاه اوقاف و بهزيستي داراي زمينه هاي مشترك بسياري براي همكاري و فعالیت با يكديگر بوده و اين دو مجموعه می توانند در کنار هم خدمات فرهنگي و اجتماعي و مذهبی چشمگیری به جامعه ی هدف ارائه دهند.

امیری با تقدير از فعاليتها و خدمات فرهنگي و اجتماعي اداره كل بهزيستي در استان چهارمحال و بختیاری گفت: كار با معلولين، روشندلان و گروههای هدف این سازمان علاوه بر هزينه‌ها و امكانات خاص، نيازمند توجه به ابعاد اجتماعي و برقراري ارتباط عاطفي است كه از اين لحاظ كار دشواري است و داراي بركات معنوي و اخروي فراوان است.

وي به نقش زیارت در پیشگیری از آسیب های اجتماعی اشاره کرد و افزود: مجموعه هاي مختلف بهزيستي فرصتهاي فرهنگي و مذهبی بسيار خوبي براي ارائه خدمت به جامعه دارند و توجه آنها به زیارت از امامزادگان توسط جامعه ی هدف و امور قرآني بايد يكي از مهمترين اولويت ها براي اين نهاد باشد. چرا كه قرآن كريم شفاست و مي تواند جامعه را از گرفتاري ها نجات دهد.  اداره اوقاف نیز به عنوان یک پشتوانه چه در بحث فعالیت فرهنگی و قرانی و چه خدمات اجتماعی آماده همکاری با بهزیستی است.

حجت الاسلام امیری ضمن اشاره به اینکه تمام امکاناتی که در اختیار اوقاف است وقف مردم است و اوقاف به عنوان امانت دار واقفین می باشد تصريح كرد: مجموعه اوقاف و امور خيريه چهارمحال و بختیاری نیز داراي ظرفيت هاي فرهنگی، قرآني و مذهبی بسيار خوبي در زمينه برگزاري محافل انس با قرآن، مسابقات قرآن كريم، اجراي طرح تربيت حافظان و قاريان قرآن كريم، دست های مهربانی، دوره های سبک زندگی اسلامی و مهارت های زندگی بوده و این آمادگی را دارد که از سازمان بهزیستی جهت تامین مکان نگهداری دختران ایتام، و ارائه خدمات ارزشمند ديني و فرهنگي و آموزشي در مهدهاي كودك حمایت کند.

    امیری همچنین به اقدامات اوقاف در سرپرستی و نگه داری  ازکودکان بی سرپرست و یتیم در کانون فرهنگی و تربیتی امام صادق (علیه السلام) شهرکرد اشاره کرد و گفت:  هزینه تحصیل،خوراک ،پوشاک و نگهداری بیش از 80  نفر در این مرکز که همه درآمد و عواید آن از محل موقوفات بی بی ماه بیگم تامین می شود که امیدواریم با همکاری بهزیستی و در راستای شعار حمایت از وقف بتوانیم مشابه همین کانون، وقف جدیدی بعنوان مرکز نگهداری و پرورش دختران یتیم نیز داشته باشیم.

مدير كل اوقاف در پايان به تعامل بین اوقاف و بهزیستی تاكيد كرد و گفت: براي همكاري هاي بيشتر در حوزه های امور قرآني، حمایت نیازمندان جامعه ی هدف در حوزه ی مسکن ، دوره های آموزشی فرهنگی، مذهبی و توجه به جامعه ی هدف مناطق محروم، باید وقف های جدید ایجاد شود. و همچنین جهت جذب خیرین و ترویج وقف با نیات کمک به ایتام و خدمات و اقدامات فرهنگی در این زمینه تفاهم نامه ای بین این دو مجموعه منعقد گردد.

در ادامه محمدی مدیرکل بهزیستی استان ضمن تشکر از اداره کل اوقاف در زمینه همکاری با بهزیستی گفت: جامعه هدف این سازمان از ضعیف‌ترین اقشار جامعه است که سازمان‌های بهزیستی و اوقاف می‌تواند در این زمینه با همدیگر همکاری خوبی داشته باشند تا انشاالله مشکلات جامعه ی هدف در این استان مرتفع گردد.

ارسال نظرات