خبرهای داغ:
شهردار شاهرود گفت: فاز اول سامانه هوشمند کنترل ترافیک شهری شاهرود در ۱۲ نقطه که شامل ۲۰ دوربین نظارتی ثابت و ۱۵ دوربین پلاک خوان و هوشمند است و در مجموع ۳۷ دوربین با هزینه ۶ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی ردیف جرایم اختصاص یافته است.
کد خبر: ۹۱۴۷۴۹۲
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹
بهره‌برداری از فاز اول سامانه هوشمند کنترل ترافیک شهری شاهرودمحسن احمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود با بیان اینکه اولین شهر استان سمنان هستیم که سامانه هوشمند کنترل ترافیک شهری را راه اندازی کرده ایم افزود: ۲۷ میلیارد ریال برای مرکز کنترل ترافیک شهری شهرداری شاهرود هزینه شده است که یکی از بهترین مراکز سامانه هوشمند و پایش تصویری کشور است.
وی گفت: ۳ میلیارد ریال در راهور ناجا برای ایجاد ارتباط با مرکز کنترل هزینه شده که در مجموع ۳۰ میلیارد ریال هزینه انجام گردیده است.
احمدی تصریح کرد: در راستای بهبود عبور و مرور برای سامان بخشی ترافیک شهری این سامانه ایجاد شده است.
شهردار شاهرود خاطر نشان کرد: وظیفه ما در شهرداری راه اندازی این سامانه برای طرح های مورد نیاز برای آینده شهری و استخراج آمار دقیق برای طرح های ترافیکی است که از کاربردهای این سامانه برای مدیریت شهری است.
احمدی ادامه داد: آمارهای بالایی در ثبت سرعت بالا و سبقت ها در طول راه اندازی این سامانه در دو سال گذشته مشاهده کرده ایم و در ۶۴ نقطه و ۲۷۰ دوربین ترافیکی در بلند مدت هدف گذاری شده است که در فاز اول این سامانه از امروز ۱۲ نقطه که شامل ۲۰ دوربین نظارتی ثابت و ۱۵ دوربین پلاک خوان و هوشمند است و در مجموع ۳۷ دوربین نصب شده است و نرم افزارهای مختلفی خریداری شده است که ۶ میلیارد هزینه از محل اعتبارات دولتی ردیف جرایم اختصاص یافته است.
وی اضافه کرد: سالانه در سه سال ۱۸۰ میلیون تومان اجاره به شرکت مخابرات که از فیبر نوری استفاده می شود پرداخت شده است و در فاز دوم در ۱۵ نقطه عدد ۱۵ میلیارد ریالی را اعتبار می خواهیم و مابقی نقاط را ۱۰ میلیارد تومان نیاز داریم و با پیگیری های انجام شده این سامانه به موقع اجرا شد.
شهردار شاهرود خاطر نشان کرد: در کنار اقدامات نرم افزاری ، اقدامات فیزیکی هم در سطح شهر انجام گرفته که اصلاح هندسی میادین و بلوارها در حال انجام است.
وی با بیان اینکه مطالعات هسته مرکزی شهر نیز در دستور کار است گفت: یک طرفه سازی، اصلاح هندسی، تقاطع ها در داخل مطالعات هسته مرکزی داریم که پیاده راه هم در دستور کار است و تقاطع غیر همسطح نیز اصرار داریم من انجام شود و گزینه های قطعی را با پلیس راهرو در حال انجام هستیم که دامنه اقدامات فیزیکی برای بهبود عبور و مرور وسیع است که در حال انجام است.
وی با اشاره به دغدغه مردم به ورود خودروهای سنگین به درون شهر گفت: با راه اندازی این دوربین ها امیدواریم بتوانیم از نگرانی های مردم کاسته شود.
شهردار شاهرود با اشاره به تقاطع غیر همسطح میدان ولایت اظهار کرد: مشاور در بررسی های انجام شده خود که در شورای ترافیک شهرستان مطرح شد میدان ولایت مطرح و در شورای ترافیک تصویب شد و در ادامه چالش های ایجاد شد که در حال طی کردن این مسیر هستیم و مشاور دیگری را هم برای دقت مطالعه به خدمت گرفتیم و بررسی میدانی داریم که اگر گزینه دیگری هم هست بررسی شود و یک مطالعه تاکیدی بیشتر باشد که در شورای ترافیک مجددا تصویب شود تا بتوانیم ابهامات را برطرف و اجرا نماییم و میزان حادثه ها را به حداقل برسانیم.
وی با اشاره به جا به جایی جمعه بازار شاهرود گفت: انتخاب مکان با بررسی و دغدغه انجام شد و درخواست دادستان برای انتقال و مخالفت آب شهری با این مکان و علی رقم اینکه شهرداری هم تکلیفی در این مورد ندارد اما برای کمک به مردم با بررسی دقیق در نقاط مختلف شهر با نگاه و هدف تکریم مردم و با توجه به زیرساخت های موجود میدان و کمپ الغدیر انتخاب شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها