خبرهای داغ:
زاهدی گفت: اگر فضای سیاسی هرجامعه ای تعادل نداشته باشد مشکل ایجاد می شود و رقابتهای انتخاباتی به نزاع های سیاسی تبدیل می شود. حزب می تواند مدیر تربیت کند و با انتخاب مدیران از بین احزاب، دیگر نیاز نیست تا با رایزنی های طولانی مدیران انتخاب شوند.
کد خبر: ۹۱۴۷۴۹۳
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۶

 

به گزارش خبرنگار بسیج قزوین، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در جلسه نشست هم اندیشی فعالان حوزه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی استان قزوین که با حضور محمد عرف معاون سیاسی، امنیتی وزیر کشور، حمید ملانوری مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور، سعید جلالی مدیرکل تقسیمات کشوری، حبیبی معاون سیاسی امنیتی استانداری و جمعی از فعالان استان قزوین در سالن باغستان برگزار شد بیان کرد: مسایل خوبی از سوی نمایندگان گروه‌های مختلف با حضور معاون سیاسی وزیر کشور مطرح شد که ارزشمند بود و ترکیب این جلسه نشان داد سلایق مختلف می توانند تمرین با هم بودن و گفتگو کردن را آغاز کنند تا به درک مشترک در منافع ملی برسند.

وی گفت: در سال‌های اخیر با اعتماد به بانوان توانمند و واگذاری مدیریت ها، تجربه موفقی را در استان قزوین سپری کردیم و در نسبت واگذاری پست های سیاسی با زنان رتبه اول کشور هستیم.

استاندار اظهار کرد: در دولت های قبلی استخدام زیادی صورت گرفت و ما کمی محدود شدیم اما با همه محدودیت ها از بانوان توانمند در برخی مدیریت ها استفاده می کنیم.

زاهدی عنوان کرد: قبول داریم که حق جوانان در انتصاب ها ادا نشده و باید با شناسایی نیروهای توانمند از این ظرفیت هم بیشتر استفاده کنیم. همچنین باتوجه به وجود نیروی انسانی باتجربه، متاسفانه امکانات هنری بسیار محدودی داریم و این استان از داشتن یک گالری و سالن تاتر و سالن اجتماعات مناسب محروم است و تالار شهر قزوین بیش از ۱۱ سال است نیمه کاره رها شده و به سرانجام نرسیده است و می توان گفت استان قزوین از این بعد، محروم است.

وی افزود: باید فعالیت های سیاسی در قالب ساماندهی حزبی صورت گیرد زیرا حزب چند مزیت دارد از جمله فعالیت ها را قانونی می کند و اگر نیازی به تجمع و راهپیمایی بود حزب پاسخگوست.

استاندار قزوین تصریح کرد: اگر فضای سیاسی هرجامعه ای تعادل نداشته باشد مشکل ایجاد می شود و رقابتهای انتخاباتی به نزاع های سیاسی تبدیل می شود. حزب می تواند مدیر تربیت کند و با انتخاب مدیران از بین احزاب، دیگر نیاز نیست تا با رایزنی های طولانی مدیران انتخاب شوند.

وی گفت: حزب می تواند کادر سازی کرده و مدیر تربیت کند و در انتخابات افرادی توانمند و شاخص را از نگاه خود معرفی کرده و پاسخگوی آن نیز باشد و این حرکت به پویایی جامعه کمک می کند.

زاهدی اظهار داشت: احزاب می توانند عاملین اصلی امر به معروف باشند و این نوعی ساماندهی است که افکار عمومی از طریق احزاب و سازمانهای مردم نهاد هدفمند می شوند. با همین قانون اساسی می توان در قالب ساز و کار قانونی انتخابات را حزبی نماییم چرا که حرکتهای فردی و توده ای با بحران مواجه می شوند.

استاندار قزوین گفت: در شرایطی هستیم که نیاز است منافع ملی را بشناسیم و سلایق سیاسی را حفظ کنیم اما برای حفظ منافع ملی همه باید با هم تعامل داشته باشیم و این امر در پرتو گفتگوی مشترک ایجاد می شود.

 

ما باید به سمت حرکت کنیم که فعالیتهای سیاسی در قالب فعالیت های حزبی ساماندهی شود. چرا که حزب موجب می شود فعالیتهای سیاسی در قالب قانون انجام شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها