خبرهای داغ:
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی استان کرمانشاه اظهار داشت: گرشگری وصنایع دستی استان جز 10 استان برتر کشور است .
کد خبر: ۹۱۴۷۵۹۵
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷


به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیح از کرمانشاه :ولی تیموری در همایش گردشگری و رسانه که در هتل پارسیان کرمانشاه برگزارشد، در تشریح چگونگی واگذاری میزبانی رویداد بین المللی طبیعت گردی و گردشگری روستایی 2020 به دو استان کرمانشاه و کردستان اظهار کرد: سال گذشته توافقی بین سازمان میراث فرهنگی کشور و سازمان جهانی گردشگری انجام گرفت که براساس آن مقرر شد اجلاسی با موضوع طبیعت گردی و گردشگری روستایی با مشارکت این دو سازمان، سال 2020 در ایران برگزار شود.
 
وی با بیان اینکه طبیعت گردی و گردشگری روستایی شعار صنعت گردشگری جهان در سال 2020 است، عنوان کرد: پس از آنکه این توافق انجام گرفت، متعهد شدیم که یک سند و چارچوب توسعه ای را برای گردشگری روستایی در ایران با کمک سازمان جهانی گردشگری داشته باشیم تا خروجی آن منجر به برگزاری رویداد 2020 شود. 

معاون گردشگری کشور بااشاره به درخواست 16 استان کشور برای میزبانی رویداد گردشگری 2020 تصریح کرد: با نظر رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور از میان این 16 استان دو استان کرمانشاه و کردستان برای میزبانی مشترک این رویداد انتخاب شدند، لذا از آنها خواستیم تا طرح و برنامه خود را جهت برگزاری این رویداد به ما اعلام کنند تا ما نیز آن را به سازمان جهانی ارسال کنیم. 

وی افزود: گزارش و برنامه ای که این دو استان به ما ارائه می دهند را به سازمان جهانی ارسال می کنیم تا آنها نیز نمایندگان خود را جهت بازدید از زیرساخت ها و امکانات این استان ها اعزام کنند. 

این مسئول خاطرنشان کرد: مطمئنیم کرمانشاه در مسیر 2020 می تواند علاوه بر رونق گردشگری خودش محرکی برای توسعه این حوزه در سایر استان های غرب کشور نیز باشد.

تیموری در ادامه اعلام کرد: توسعه متوازن گردشگری یکی از سیاست های کنونی سازمان میراث فرهنگی است، لذا 10 استان در منطقه غرب و شمال غرب کشور را باتوجه به ظرفیت های آنان انتخاب کردیم تا یک محور جدید گردشگری را در این استان ها در کنار سایر مسیرهای موجود تعریف کنیم. 

وی به وجود چهار تا پنج اثر ثبت جهانی شده در این استان ها اشاره کرد و گفت: کلیساهای ثبت شده جلفا، بازار تبریز، تخت سلیمان و بیستون آثار ثبت جهانی شده این استان ها هستند و منطقه اورامانات نیز در مسیر ثبت جهانی شدن قرار گرفته است، بنابراین از نظر تاریخی این استان ها امتیاز فوق العاده ای دارند. 

معاون گردشگری کشور همجواری با چند کشور همسایه که تردد گردشگر زیادی بین ایران و آنها وجود دارد را از دیگر قابلیت های این استان ها خواند و عنوان کرد: همچنین در این استان ها تنوع عظیم فرهنگ ها، آداب و رسوم و خرده فرهنگ ها را داریم و از سوی دیگر از نظر جاذبه های طبیعی و اقلیمی هم قابل توصیف نیستند. 

وی اضافه کرد: این استان ها با داشتن این همه ظرفیت به عنوان محور جدید گردشگری در کشور انتخاب شده اند و اتفاقات بزرگی برای گردشگری آنها در حال رخ دادن است. 

تیموری خاطرنشان کرد: علاوه بر تعریف یک محور گردشگری برای استان های غربی و شمال غربی، چهار استان کرمانشاه، لرستان، همدان و ایلام در بحث اقتصاد مقاومتی در حوزه گردشگری مورد توجه سازمان برنامه و بودجه قرار گرفته اند که این یعنی بسیج همه امکانات برای توسعه گردشگری در این استان ها. 

وی در بخش دیگری از سخنانش به نقش رسانه ها در معرفی جاذبه های گردشگری یک منطقه و جذب گردشگری به آن سمت اشاره کرد و گفت: تا زمانی که رسانه ها در این حوزه وارد نشوند، گردشگران خارجی تصوری از ظرفیت های ما ندارند و حتی ما را با کشورهای دیگر که درگیر یکسری بحران ها هستند، یکی می دانند. 

معاون گردشگری کشور اضافه کرد: اگر خواهان جایگاهی شایسته در گردشگری دنیا هستیم قبل از هرچیزی باید داشته هایمان را معرفی کنیم و بگوئیم که چه کشوری هستیم، چه زبان، آداب و رسوم و ویژگی هایی داریم. 

 
ارسال نظرات