خبرهای داغ:
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ملایر خبر داد
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ملایر گفت: از ابتدای فروردین امسال تاکنون ۱۳ هزار و ۷۱۳ مترمربع روکش آسفالت در محور ملایر به توره انجام و اعتباری حدود ۱۸ میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریال برای این طرح در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۹۱۴۷۶۰۷
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱

انجام ۱۳ هزار و ۷۱۳ مترمربع روکش آسفالت در محور ملایر به تورهبه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، سیداسماعیل صفوی‌زاده در جمع خبرنگاران ملایر با اشاره به سند توسعه ملایر اظهار داشت: هر سال باید روکش آسفالت ۳۲ کیلومتر از راه‌های فرعی و روستایی ملایر تا سال 1400 انجام شود.

وی افزود: بر اساس این سند نوسازی ناوگان حمل و نقل این شهرستان با اعتبار ۴۵ میلیارد ریال و اصلاح نقاط حادثه خیز با ۱۸ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ملایر توسعه راهدارخانه‌ها را از دیگر اهداف این سند برشمرد و ادامه داد: احداث راهدارخانه آورزمان مرز بین ملایر و نهاوند واقع در عُشوند در این سند تدوین و ۲۵ میلیارد ریال اعتبار برای ملایر و ۲۵ میلیارد ریال برای نهاوند تعیین شده است.

صفوی‌زاده ایجاد مجتمع‌های بین راهی را یکی از ظرفیت‌های ملایر عنوان کرد و گفت: در حال حاضر از ۳۰ مجتمع خدماتی و بین راهی استان، هشت مجتمع در این شهرستان فعال است که چهار مجتمع دیگر نیز با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد در دست احداث است.

وی مجتمع اسلامشهر آق گل با بیش از ۱۰ میلیارد ریال اعتبار، مجتمع رهسپار آورزمان با حدود ۷۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری، مجتمع ایران زمین با بیش از ۵۰ میلیارد ریال اعتبار و مجتمع طلوع روستای حسین‌آباد شاملو با بیش از ۳۰ میلیارد ریال اعتبار را چهار مجتمع خدماتی و رفاهی بین راهی در دست اجرا عنوان کرد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ملایر گفت: در سند راهبردی توسعه ملایر همچنین حذف و اصلاح نقاط پرتصادف و حادثه خیز در این شهرستان تعریف شده است که طبق این سند در سال جاری ۲ نقطه، سال ۹۹ چهار نقطه و سال ۱۴۰۰ چهار نقطه حادثه خیز باید اصلاح شود.

صفوی‌زاده عمر ماشین آلات این شهرستان را بالای ۵۰ سال عنوان و بیان کرد: نوسازی ماشین آلات در سال جاری یکی از اولویت‌های ما در حوزه راهداری است که در صدد جذب بیل، بابکَت و لودر تا سال ۱۴۰۰ هستیم.

وی یادآور شد: از ابتدای فروردین امسال تاکنون ۱۳ هزار و ۷۱۳ مترمربع روکش آسفالت در محور ملایر به توره انجام و اعتباری حدود ۱۸ میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریال برای این طرح در نظر گرفته شده است که برای روکش آسفالت مسیر برگشت این محور نیز نیاز به اعتبار داریم.

صفوی‌زاده با اشاره به هزینه‌کرد یک میلیارد و ۳۹۰ میلیون ریال اعتبار برای احداث هندریل پل زنگنه سفلی و ۴۰۰ میلیون ریال برای تعمیر پل گنجاب گفت: در مجموع یک میلیارد و ۲۹۰ میلیون ریال اعتبار برای تعمیر و بازسازی پل‌های این شهرستان اختصاص یافته است که با توجه به تخریب ۹۹ پل در سیلاب اخیر این اعتبار ناچیز است.

وی احداث و بازسازی پل‌های روستایی، رفع نقاط حادثه خیز در روستای جوزان با ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار، تکمیل لکه گیری محور ملایر به همدان و ملایر به توره، نصب ۲ هزار و ۶۰۰ عدد شب رنگ در گاردریل ها، خط کشی ۲۷ کیلومتر از مسیرها، شانه سازی ۹۹ روستا، نصب ۵۸ شاخه گاردریل و ۲ هزار و ۲۰۰ عدد تابلوهای اخطاری را از دیگر اقدامات امسال برشمرد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان نیز بیان کرد: ۱۰۶ نقطه حادثه خیز در سطح این استان شناسایی شده است که از این تعداد ۱۵ نقطه حادثه و پرتصادف در شهرستان ملایر است که تاکنون چهار نقطه حادثه خیز اصلاح شده است.

حمید پرورشی خرم ادامه داد: ۱۱ نقطه حادثه خیز دیگر در این شهرستان باقی مانده است که در سند راهبردی توسعه ملایر باید تا سه سال آینده اصلاح شود.

وی افزود: در سیلاب اخیر با توجه به بارش شدید برف و باران در چهار شهرستان جنوبی استان، ۱۴۷ کیلومتر راه در ملایر به صورت جزئی خسارت دید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات