رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان گفت: جشنواره ملی مطبوعات "چهل سالگی بسیج" با عنوان مطبوعات حسینی در رشت برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۱۴۸۰۰۰
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۳
به گزارش سرویس بسیج رسانه خبرگزاری بسیج از رشت، مهدی پارسا امروز در نشست هیئت رئیسه مجمع عالی بسیج رسانه با بیان اینکه هدف نهایی این نهاد تشکیل جبهه فراگیر رسانه‌های تراز انقلاب اسلامی است اظهار داشت: در آستانه چهل سالگی تشکیل بسیج هستیم و امروزه با گسترش روزافزون رسانه ها، تلاش در راستای حمایت از نشریات محلی و رسانه‌های مکتوب و نوشتاری یکی از اولویت‌های اصلی کشور در حوزه فرهنگ و اطلاع‌رسانی به‌شمار می‌رود.

وی افزود: اجتماع میلیونی پیاده روی اربعین حسینی مانور و رژه عظیمی در راستای تبری جستن از اقدامات ضد بشری تکفیری‌ها و دشمنان اهل بیت به شمار می‌رود، ضمن آنکه از سویی اعلام صریح وفاداری و علاقه شدید محبان و ارادتمندان به ساحت مقدس سیدالشهدا (ع) است.

مسول سازمان بسیج رسانه استان گیلان گفت: این سازمان همزمان با چهلمین سالروز تشکیل سازمان بسیج مستضعین در نظر دارد جشنواره مطبوعات حسینی را در سطح ملی و نخستین سوگواره برون مرزی مطبوعات اربعین حسینی را با حضور اصحاب رسانه سراسر کشور برگزار کند.

پارسا با بیان اینکه اصحاب رسانه اعم از مطبوعات، خبرنگاران و نویسندگان در روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی می‌توانند در جشنواره مذکور شرکت کنند کفت: تلاش برای ارتقای کیفی محتوای تولیدی رسانه‌های مکتوب و مجازی، کمک به توسعه فضای رسانه‌ای اربعین حسینی، تبیین و ترویج سیره حسینی از طریق رسانه‌های مکتوب و مجازی، پاسداشت پیشکسوتان رسانه‌ای کشور در حوزه مطبوعات حسینی، معرفی دستاورد‌های رسانه‌ای و مطبوعاتی نیرو‌های مومن و انقلابی بسیجی در چهلمین سالگرد تشکیل بسیج مستضعفین و اشاعه و ترویج فرهنگ منور حسینی از اهداف برگزاری جشنواره است.

وی گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی وهنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف حضرت امام حسین (ع) و کمک به انتشار گسترده‌تر آن را از دیگر اهداف جشنواره خواند و گفت:. نهضت حسینی اساس تفکر شجره طیبه بسیج، بسیج امتداد نهضت حسینی، سیره امام حسین (ع) در ترویج فرهنگ و علوم، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و نقش جوانان حسینی (ع) در تحقق آن و پیاده روی اربعین حسینی، نماد وحدت و انسجام جهان اسلام از محور‌های جشنواره ملی مظبوعات حسینی است.

به گفته وی، امام حسین (ع) و ولایت مداری، تحقق اهداف قیام حسینی با ظهور امام زمان (عج)، قیام امام حسین (ع) و آشکار شدن جریان نفاق و نفوذ، امر به معروف و نهی از منکر پیام قیام حسینی (ع) و ایثار، فداکاری و شهادت میراث ماندگار قیام حسینی (ع) از دیگر محور‌های جشنواره مذکور است.

مسول سازمان بسیج رسانه گیلان مهلت ارسال آثار را تا ۱۰ آبان ۹۸ اعلام و گفت: اعلام رای هیأت انتخاب ۵ آذر ۹۸ بوده و اعلام رأی هیأت داوران و اختتامیه جشنواره همزمان با برگزاری نمایشگاه آثار برگزیده و به‌مناسبت گرامیداشت چهلمین سالروز تشکیل بسیج مسنتضعفین در رشت برگزار خواهد شد.

پارسا با بیان اینکه آثاری که در فاصله زمانی اول آبان ۹۷ تا ۸ آبان ۹۸ در یکی از نشریات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری (دارای مجوز) منتشر شده است در جشنواره شرکت داده می‌شوند گفت: پدیدآورندگان آثار می‌توانند در هر رشته، حداکثر سه اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و آثاری که فاقد نام صاحب اثر باشند در صورت تایید مکتوب رسانه ذیربط مورد قبول و داوری می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه عکاسان می‌توانند عکس‌ها و گزارش‌های تصویری خود را بر اساس موضوعات تعیین شده که در رسانه‌های کشور منتشر شده ارسال کنند و عکس‌ها نباید دارای امضای عکس، واتر مارک و لو گو باشد افزود: در بخش عکس، حداکثر سه تک عکس یا گزارش تصویری قابل پذیرش است و ارسال اصل اثر و نسخه منتشر شده ضروری است.

مسول سازمان بسیج رسانه استان گیلان گفت: معرفی هیأت داوران به انتخاب سازمان بسیج رسانه کشور و با همکاری دبیرخانه جشنواره صورت می‌گیرد و تکمیل فرم شرکت در جشنواره به همراه یک قطعه عکس ۴*۳ در ارسال آثار پستی الزامی است.

پارسا با اشاره به بخش‌های جشنواره گفت: در بخش مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری، شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را در پنج رشته «تیتر»، «سرمقاله و یادداشت»، «گزارش»، «مصاحبه» و «عکس» به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و در بخش زائر خبرنگار، فعالان فضای مجازی آثار تولیدی خود را در دو رشته «عکس» و «دلنوشته» در محور‌های ذکر شده می‌توانند به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی نشانی دبیرخانه جشنواره را استان گیلان، رشت، ابتدای شهرک امام خمینی (ره)، (حمیدیان)، جنب سپاه قدس گیلان، ساختمان اقشار و متخصصین، طبقه سوم، سازمان بسیج رسانه استان گیلان اعلام کرد.


ارسال نظرات