آیت الله مجتهد شبستری:

اجابت کنندگان دعوت جشن تولد ملکه انگلیس مطرود مردم هستند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان اینکه اجابت کنندگان دعوت جشن تولد ملکه انگلیس مطرود مردم هستند، از دولت و دستگاه های امنیتی خواست نسبت به آن واکنش نشان دهند.
کد خبر: ۹۱۴۸۳۱۹
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، آیت الله محسن مجتهد شبستری برگزاری جشن تولد ملکه انگلیس را تحقیر ملت ایران خواند و گفت: دعوت کنندگان و اجابت کنندگان این درخواست، از نظر ملت ایران محکوم و مطرود است.

وی تاکید کرد: از وزارت امور خارجه و مقامات امنیتی و اطلاعاتی انتظار می رود اقدام و واکنش مقتضی و مناسب را در این زمینه داشته باشند.

آیت الله شبستری با محکومیت اقدام سفارت انگلیس در برگزاری جشن تولد ملکه در ایران، گفت: ملت فهیم ایران هنوز خیانت ها و دسیسه های علنی و رسمی پیر فرتوت استعمار انگلیس را قبل از 28 مرداد به وسیله رژیم منحوس دست نشانده اش یعنی خاندان سلطنتی پهلوی و پس از آن توطئه های گوناگون از فتنه 88 گرفته تا تحریم های اخیر را فراموش نکرده است.

نائب رئیس جامعه روحانیت مبارز افزود: اخیرا نیز برگزاری مراسم سالگرد تولد ملکه انگلیس که در سال های قبل احتمالا به صورت غیرعلنی در ایرن برگزار شده، به صورت آشکار و علنی و با درخواست هزینه های این جشن توسط افراد و شرکت های ایرانی توسط سفارت انگلیس، برگزار می شود که جای تأسف بسیار دارد و در حقیقت نمک پاشیدن به جراحات گذشته می است که از طرف انگلستان به ملت ایران وارد شد.

آیت الله شبستری ادامه داد: طبیعی است که دعوت کنندگان و اجابت کنندگان این درخواست، از نظر ملت ایران محکوم و مطرود است و از وزارت امور خارجه و مقامات امنیتی و اطلاعاتی انتظار می رود اقدام و واکنش مقتضی و مناسب را در این زمینه داشته باشند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در جریان تحریم های آمریکا علیه ملت ایران نیز انگلیسی ها با آمریکایی ها همفکری و همراهی داشته اند و همان موضع آمریکا را علیه ملت ایران دارند، در چنین شرایط برگزاری این جلسه به صورت رسمی و علنی در حقیقت تحقیر ملت و دولت ایران است، لذا امیدواریم هر چه زودتر واکنش مقتضی از طرف دولت و ملت مشاهده کنیم.

آیت الله مجتهد شبستری در پایان خاطرنشان کرد: چنانچه حوزه های علمیه، دانشگاه ها و اقشار مختلف مردم واکنش مناسبی به این اقدام انگلیسی ها بدهند، قطعاً سبب خواهد شد تا این جریانات تکرار نشود و ما بار دیگر شاهد این فجایع و تحقیر ملت شریف و انقلابی ایران نباشیم

ارسال نظرات
آخرین اخبار