فرمانده نیروی انتظامی سرخه: خانواده و مدرسه نقش مثبت و مستقیمی در جلوگیری از گسترش اعتیاد در جامعه دارند
کد خبر: ۹۱۴۸۳۲۵
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۰
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان سرخه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در سرخه در خصوص وضعیت مصرف مواد مخدر در جامعه گفت: از زمانی که مواد مخدر به عنوان یک مسئله اجتماعی شناخته شده است کوشش‌ها برای تبیین این نکته انجام شده که چرا بعضی‌ها به این مواد روی می‌آورند. اعتیاد یک وابستگی جسمی و روانی است به منظور ایجاد اختلال در فیزیولوژیک رفتار برای فردی که به آن مواد وابستگی پیدا کرده است. یکی از مواد‌های مخدری که در حال حاضر در جامعه مخصوصاً در قشر جوان و نوجوان رو به گسترش است با توجه به آن شائبه‌ای که در آن وجود دارد مانند قدرت، سرزندگی، هوشیاری، هوش برتری و آرامش اعصاب به آن توجه شده حشیش است.
وی بیان داشت: حشیش نوعی ماده توهم زای طبیعی است که در کشور آمریکای جنوبی به آن ماری جوآنا گفته می‌شود. آثار مصرفی آن تغییر در رنگ و صدا، اشتهای کاذب، افزایش ضربان قلب، قرمزی چشم، اختلال در حافظه، توهم، سرخوشی زودگذر و در طولانی مدت مشکلات تنفسی مزمن، نازایی در مردان و زنان و نابودی سلول‌های مغزی از آثار مصرف این مواد است.
محرابی با اشاره به مواردی که موجب گرایش به مصرف و اعتیاد به مواد مخدر می‌شود، اظهار داشت: روند گرایش به مصرف مواد مخدر، مصرف تجربی، محافل دوستانه و یا مصرف احساسی به واسطه لذت جویی و همچنین نداشتن قدرت نه گفتن جوانان و نوجوانان در جمع و محافل دوستانه، باور‌های غلط در خصوص درمان بعضی از بیماری‌ها و اینکه کسی بایک بار مصرف معتاد نمی‌شود، باعث گرایش به مصرف مواد می‌شود که در پی آن فرد به مواد اعتیاد پیدا می‌کند.
فرمانده نیروی انتظامی سرخه افزود: موضوعاتی مانند مراقبتی، اضطراب، استرس، بیماریها، خانواده، مدارس، دستگاه‌های متولی فرهنگ نقش اساسی در جلوگیری از استقبال جوانان و نوجوانان در مصرف سیگار نقش بسزایی دارند. حتی موارد معنوی مانند ضعف ایمان، همچنین دسترسی آسان به مواد مخدر نیز در این موارد نقش دارند.
وی در بیان راهکار جلوگیری از گرایش جوانان به مصرف سیگار و مواد مخدر بیان داشت: عکس تمام موارد مطرح شده در علل و عوامل گرایش به مواد مخدر راهکار جلوگیری از این موارد هستند خانواده ومدرسه نقش مثبت و مستقیمی در جلوگیری افراد به مصرف مواد مخدر را دارند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها