نشست هم اندیشی ستاد یادواره‌های شهدای شهرستان شاهرود با محوریت برگزاری دوسالانه اجلاسیه شهدا این شهرستان به همت مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج سپاه شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۴۸۸۹۳
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، نشست هم اندیشی ستاد یادواره‌های شهدای شهرستان شاهرود با محوریت دو سالانه اجلاسیه شهدا این شهرستان با حضور فرماندهان حوزه‌ها و اقشار بسیج و مسئولین ستاد یادواره‌های شهدای شهرستان در سالن اجتماعات کانون جوانان بسیج برگزار شد.
در این نشست کمیل قندهاری مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج سپاه شاهرود در سخنانی با تاکید بر بروزرسانی یادواره‌ها در جهت حضور نسل نوجوان و جوان اظهار کرد: قریب به ۷۰ یادواره شهدا در سطح شهرستان بصورت منظم برگزار می‌شود که بیشتر این یادواره‌ها در روستا‌ها با قدمت بیش از ۳۰ سال است.
وی با تاکید بر توجه به یادواره زنان شهیده و استفاده از پتانسیل جوانان و بانوان در برگزاری یادواره‌های شهدا افزود: توجه به فضای مجازی و نشر فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی شهدا و سیره آن‌ها در این فضا لازم و ضروری و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است.
قندهاری با بیان اینکه باید به تشکیل سازمان‌های مردم نهاد در قالب ستاد یادواره‌ها و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نیز توجه کرد گفت: با تشکیل این سازمان‌های مردم نهاد می‌توان در عرصه‌های مختلف داخل و خارج از کشور فعالیت کرد و فرهنگ ایثار و شهادت را در قالب‌ها و عرصه‌های گوناگون به جامعه شناساند.
سرهنگ پاسدار احمد حسین پور جانشین سپاه ناحیه شاهرود نیز در این نشست با اشاره به برگزاری دو سالانه اجلاسیه شهدا شهرستان شاهرود و با تاکید بر اینکه سپاه دبیر این اجلاسیه است افزود: همه آحاد مردم و مسئولین و دستگاه‌های اجرایی در برگزاری این اجلاسیه سهیم هستند و باید از نظر محتوا و عرصه‌های مختلف ما را یاری نمایند.
وی با بیان اینکه امسال اجلاسیه در انتهای وادی السلام شاهرود برگزار خواهد شد افزود: برپایی نمایشگاه‌های ستاد یادواره‌ها و ادوات نظامی نیرو‌های مسلح در این اجلاسیه مانند سال‌های گذشته برپا می‌شود و نقش ستاد‌های یادواره‌های شهدا در اینجا باید مانند همیشه پررنگ و اثرگذار باشد.
محمد عباسی مسئول محتوایی و هنری اجلاسیه شهدا شهرستان شاهرود نیز در این گردهمایی با بیان اینکه اجلاسیه امسال با پتانسیل افراد بومی شهرستان و در قالب به تصویر کشیدن رشادت‌های رزمندگان اسلام در عملیات مرصاد روایت خواهد شد گفت: به دلیل اینکه بیشترین شهید کشور را در عملیات مرصاد شهرستان شاهرود تقدیم کرده و رهبر انقلاب اسلامی در بیانی فرمود: آنکه ایستاد در عملیات مرصاد تیپ قائم بود نمایشی در این قالب با استفاده از ابزار سمعی و بصری و نظامی برای به تصویر کشیدن این عملیات در قااب اجلاسیه شهدا برنامه ریزی و اجرا خواهد شد.
وی با بیان اینکه این نمایش در قالب سه بخش تعریف شده است گفت: روایتی از همسر شهید حاج عبدالله عرب نجفی در عملیات مرصاد و شهید رضا نادری و شهید ترور عباسقلی علی آبادی در سه ده دقیقه اجرا خواهد شد.
عباسی با بیان اینکه تمام تلاش ما این است که بتوانیم روایتی متفاوت را به تصویر بکشیم افزود: پیش بینی حدود هشت هزار نفر در هر پنج شب برنامه داریم که قابل تمدید نیز هست و امیدواریم با تلاشی که مجموعه نویسندگی و کارگردانی این مجموعه دارند بتوانیم یک اجلاسیه ماندگار را در خاطره مردم شهرستان داشته باشیم.
در این نشست بر حضور ستاد‌های یادواره شهدای شهرستان در اجلاسیه شهدا و همراهی و همکاری در این راستا تاکید شد.
لازم به ذکر است طبق پیش بینی‌ها دوسالانه اجلاسیه شهدای شهرستان شاهرود پنجم تا دهم مرداد ماه سال جاری با محوریت عملیات مرصاد برپا خواهد شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها