مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان در گفت و گو با «بسیج» تاکید کرد:
مینا کرمبیجاری با اشاره به اینکه اعتقاد ما بر این است که ریشه های معرفتی نونهالان باید با دین و قرآن مستحکم شود،گفت:زمانی که افراد به مرحله بلوغ میرسند با بادهای سهمگین شبهات که از بیرون به فرد القا می شود در هم نریزد به همبن دلیل تربیت مقدم بر تعلیم است.
کد خبر: ۹۱۴۸۹۴۸
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹
به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزار بسیج مینا کرمبیجاری در گفت و گو با خبرنگار بسیج در رشت، با اشاره به اینکه خانواده نخستین نهاد اجتماعی است که کودک در آن پرورش پیدا می‌کند، اظهار داشت:با افزایش سن کودک به مرور از نقش خانواده کاسته می‌شود و بر نقش کانون‌ها و مراکز تربیتی، مهد‌های کودک و مهد‌های قرآنی افزوده می‌شود.

وی با اشاره به زمان مناسب برای آموزش کودکان، افزود: بهترین زمان برای کودک جهت آموزش‌های دینی سنین ۴ تا ۶ سالگی است به این دلیل که مغز در این سنین بهتر یادگیری را فرا می‌گیرد.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان با به برخی اقدامات انجام شده در بسیج جامعه زنان تصریح کرد:هدف رسیدن به بخشی از چشم انداز الگو‌های تربیت دینی با توجه به توان بالقوه بسیج به تشکیل بسیج نونهالان در ساختار پایگاه‌ها و راه اندازی مهد‌های قرآنی در مساجد اقدام نمود.

وی با اشاره به اهداف سازمان بسیج زنان سپاه قدس گیلان گفت:تربیت نونهالان بر اساس برنامه و الگوی خاص تربیت دینی - اعتقادی و انقلابی و داشتن جامعه‌ای صالح در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی از اهداف این سازمان است.

کرمبیجاری با اذعان به اینکه مهد‌های قرآنی فضای علمی و آموزشی را با قرآن پیوند میدهند، عنوان داشت: بنا به فرمود: ه مقام معظم رهبری، نونهالان آینده سازان کشور هستند و باید در مسیر تعلیم و تربیت صحیح آن‌ها برنامه‌ریزی کرد.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان با اشاره به برنامه ریزی‌های دشمنان انقلاب جهت ضربه زدن به تربیت نسل آینده انقلاب گفت: مهد‌های قرآنی می‌توانند به عنوان بستری مناسب برای تربیت و رشد کودکان و نونهالان تاثیر گذار باشند.

وی با بیان اینکه مهد‌های قرآنی سازمان بسیج زیر نظر موسسه طلوع نسل نور فعالیت خود را در استان‌ها از سال ۹۰ تا کنون آغاز نموده اند، اظهار داشت: مربیان به طور کامل دوره آموزش‌های تخصصی خاص برای ارتباط با نونهالان را گذرانده اند و فضای آموزشی و دکور مهد‌ها نیز براساس سبک ایرانی _اسلامی و قرآنی چینش شده است.

کرمبیجاری با اشاره به اینکه محور اصلی برنامه‌ها در این مهد‌ها بر اساس بازی برنامه ریزی شده است افزود:به این دلیل که فراگیری کودک در این سن از طریق آموزش مستقیم صورت نمی‌گیرد و خیلی از یادگیری‌ها از طریق بازی و تجربه انجام می‌شود.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان با اذعان به اینکه برای ایجاد نشاط در کودکان برنامه‌های متنوعی در مهد‌ها برگزار می‌گردد، تصریح کرد:قصه خوانی، سفال گری، نمایش خلاق، کاردستی، برگزاری جشن‌ها ائمه و جشن تولد نونهالان در مهد و برگزاری برنامه در ایام و مناسبت‌های انقلابی مانند هفته بسیج و دفاع مقدس از جمله برنامه‌های متنوع مهد‌ها است که در دستور کار قرار گرفته اند.

وی با اشاره به اینکه اعتقاد ما بر این است که ریشه‌های معرفتی نونهالان باید با دین و قرآن مستحکم شود، عنوان داشت:زمانی که افراد به مرحله بلوغ میرسند با باد‌های سهمگین شبهات و ناهنجاری‌هایی که از بیرون به فرد القا می‌شود در هم نریزد به همبن دلیل تربیت مقدم بر تعلیم است.

کرمبیجاری با بیان اینکه زمان ثبت نام برای پیش دبستانی از اواخر خرداد لغایت مهر ماه می‌باشد، تصریح کرد:برای بقیه مقاطع سنی از ۳ تا ۵ سال در طول سال ثبت نام خواهند داشت، اما توصیه می‌شود اگر قصد ثبت نام دارند برای اینکه در طول آموزش به مشکل بر نخورند تا مهر ماه اقدام نمایند.


انتهای پیام/
ارسال نظرات