خبرهای داغ:
رئیس رژیم صهیونیستی به حزب‌الله هشدار داد، این رژیم در مقابل برخی اقدامات حزب‌الله دست‌بسته نخواهد نشست و هر چه لازم باشد، انجام می‌دهد.
کد خبر: ۹۱۴۹۱۲۴
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، «رووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی به حزب‌الله درباره عواقب آنچه « تحمیل دستور کارهای ایران در لبنان و دولت این کشور و نیز استفاده از خاک لبنان به عنوان پایگاهی برای حمله به اسرائیل» خواند، هشدار داد.

بر اساس گزارش وبگاه فلسطینی «دنیا الوطن»، ریولین اعلام کرد: اسرائیل «دست‌بسته» نخواهد نشست بلکه آنچه برای امنیت «شهروندانش» لازم باشد، انجام خواهد داد.

 

رونامه صهیونیستی «هاآرتص» نیز در همین زمینه گزارش داد؛ مسئولان لبنانی و اسرائیلی به آرامی در راستای جلوگیری از جنگ جدید در شمال تلاش می کنند به نحوی که «دیوید ساترفیلد» معاون وزیر خارجه آمریکا پس از حدود یک دهه از تلاش های آمریکا، توانسته دو طرف را قانه به ترسیم «مرزهای دریایی» تحت نظارت سازمان ملل کند .

در ادامه این گزارش آمده، قرار است مذاکرات مذکور در پایان ماه جاری (ژوئن) در پایگاه «یونیفل» در «ناقوره» آغاز و درباره چاه‌های نفتی مورد اختلاف مذاکره شود و هنوز موعد صحبت درباره مرزهای زمینی مورد اخلاف در 13 نقطه مشخص نشده است.

بر اساس گزارش هاآرتص، تل‌آویو می‌داند که اگر جنگ جدیدی آغاز شود این بار برای پیروزی بر حزب‌الله باید به عمق خاک لبنان وارد شود و این جنگ طول خواهد کشید؛ زیرا جنگ دوم لبنان (در سال 2006) ثابت کرد 33 روز زمانی کافی نیست همانطور که در جنگ 2014 علیه نوار غزه ثابت شد 50 روز کافی نیست.

پیش‌تر اعلام شده بود، رژیم صهیونیستی احتمال کشته شدن صدها نظامی‌اش را در جنگ آینده می‌دهد، به علاوه اینکه پایگاه‌های اسرائیلی با موشک و خمپاره هدف قرار خواهند گرفت.

هفته جاری «آویو کوخاوی» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی از طرح خود برای مقابله با حماس و حزب‌الله رونمایی کرد؛ طرحی که بر پایه کشتار هر چه بیشتر در طرف مقابل -چه نظامی و چه غیرنظامی- و نابودی زیرساخت‌ها استوار است.

«الکس فیشمن» تحلیلگر نظامی روزنامه یدیعوت در ادامه گزارش خود آورده است: طرح جدید کوخاوی نابودی سازمان‌یافته دشمن را مطرح می‌کند و توانایی‌های یگان‌های رزمی با میزان تعداد کشته و مجروحان طرف مقابل بعلاوه میزان سلاح‌های تخریب‌شده سنجیده می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها