خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین خبرداد:

تشویق کارفرمایان برای اشتغال مددجویان

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: کارفرمایانی که مددجویان تحت حمایت این نهاد را بکارگیری کنند، براساس بسته تشویقی، از مزایای مربوطه بهره مند خواهند شد.
کد خبر: ۹۱۴۹۱۸۸
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، مجید مومنی در بازدید از شرکت کشت و صنعت "آوین دشت" بیان کرد: بسیار خوشحالیم که توفیق پیدا کردیم تا از یک محل تولیدی با رویکردهای خیرخواهانه بازدیدی داشته باشیم.

وی ادامه داد: مسئولان این شرکت علاوه بر فعالیت های نیکوکارانه، در زمینه بکارگیری مددجویان در مشاغل؛ با بکاریگیر 15 نفر گام بلندی را برای توانمندسازی مددجویان تحت حمایت این نهاد برداشته اند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین افزود: کمیته امداد به منظور توانمند سازی خانواده های تحت حمایت برنامه های مختلفی در دست اجرا دارد که از جمله این برنامه ها تدوین بسته های تشویقی برای کارفرمایانی است که مددجویان تحت حمایت این نهاد را بکارگیری کنند.

وی اضافه کرد: براساس این بسته تشویقی، کار فرمایان به ازای به کار گیری هر مددجو 20 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه دریافت می کنند همچنین طی دو سال، سهم بیمه کارفرما برای هر مددجو بکارگیری شده نیز از سوی کمیته امداد امام (ره) پرداخت می شود.

مومنی در تشریح سیاست توانمندسازی مددجویان اظهارکرد: یکی از فعالیت‌های اساسی کمیته امداد امام خمینی(ره)، انجام فعالیت‌هایی است که به ایجاد روحیه خوداتکایی و اعتماد به نفس، علاقه و استقبال از کار منجر می‌شود.

وی با بیان اینکه هدف این فعالیت‌ها کمک به ایجاد اشتغال جهت بهبود رفاه و درآمد خانوارهای تحت پوشش است تصریح کرد: نتایج اشتغال ایجاد شده در کمیته امداد امام (ره) نشان می دهد که استقبال مددجویان از طرح‌های اشتغال‌زایی، ناشی از آگاهی مددجو از وجود طرح‌، تجربه خوب سایر مددجویان، مناسب بودن مدت بازپرداخت وام اشتغال، اعتماد و اطمینان مددجو نسبت به پرداخت وام، رسیدن به خودکفایی در زمان کوتاه، رضایت از روند آسان دریافت وام‌های اشتغال و ایجاد مهارت‌های کارآفرینانه در مددجو بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین یادآورشد: شفاف سازی و روشن کردن اهداف طرح‌های اشتغال‌زا برای مددجویان، دریافت ضمانت‌های قابل ارائه و راحت برای وام گیرنده توسط بانک‌ها از دیگر عوامل موثر بر استقبال از طرح‌های اشتغال‌زا توسط مددجویان ‌است.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار