خبرهای داغ:
امام جمعه تبریز در خطبه های نمازجمعه این هفته تبریز، اظهارداشت: یک هفته پس از بیانات رهب فرزانه انقلاب اسلامی در دیدار با نخست وزیر ژاپن که مظهر قدرت و عزت ایران عزیز و جهان اسلام شد، ساقط کردن پهباد آمریکا توسط رزمندگان اسلام در سپاه همیشه قهرمان بار آمریکا و ترامپ را تحقیر کرد.
کد خبر: ۹۱۴۹۴۷۳
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم با اشاره به التهاب آفرینی دشمنان در منطقه با اقدامات تروریستی گفت: حمله به دو نفت کش در دریای عمان همزمان با مذاکره نخست وزیر ژاپن با رهبر معظم انقلاب اسلامی یک اقدام تروریستی است.

وی اضافه کرد: صهیونیسم بین الملل با همراهی برخی از کشورهای عربی جنگ طلب می خواهند با این اقدامات در منطقه آتش افروزی کنند اما جمهوری اسلامی ایران با تقبیح هر گونه اقدام تروریستی آن را محکوم می کند.

حجت الاسلام آل هاشم همچنین در ادامه سلسله مباحث خانواده و اهمیت تکریم و احسان و نیکی به پدر و مادر گفت: نیکی به پدر و مادر به هیچ شرطی مقید نیست و این موضوع باید در این صورت انجام گیرد.
امام جمعه تبریز افزود: احسان و نیکی به والدین ربطی به دین و ایمان آنها ندارد و چنانچه بی دین هم باشند باید احترام از سوی اولاد واجب است.
امام جمعه تبریز ادامه داد: نیکی به پدر و مادر تنها به زمان حیات آنها نباید معطوف نیست و باید بعد از وفات والدین باید در حق آنها احسان و نیکی صورت گیرد.
وی احترام به پدر و مادر را پس از توحید و یکتاپرستی بهترین عبادات عنوان کرد و گفت : خشمگین کردن پدر و مادر از اعمال ناپسند در پیشگاه خداوند متعال است.
نماینده ولی فقیه در استان اطاعت و جلب رضایت پدر و مادر را از وظایف اولاد برشمرد و گفت : در صورتی نباید از پدر و مادر فرمان پذیری کرد که امر آنها موجب گناه و معصیت الهی باشد.
امام جمعه تبریز ادامه داد : احسان و نیکی به پدر و مادر به وفور سفارش شده است اما احترام به مادر در برخی مواقع مهمتر از تکریم پدر ذکر شده است

ارسال نظرات
پر بیننده ها