اراضی وزارت دفاع در اختیار عرضه انبوه خانه قرار گرفت
دو وزیر امروز در ساختمان مرکزی وزارت راه و شهرسازی برای ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی ارزان قیمت روی اراضی دولتی ظرف دو سال، تفاهم کردند.
کد خبر: ۹۱۵۰۰۸۹
|
۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، مراسم امضای تفاهم نامه ساخت 100 هزار واحد مسکونی توسط وزارت دفاع صبح امروز در ساختمان مرکزی وزارت راه و شهرسازی با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و به میزبانی محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.
در این مراسم، دو طرف تفاهم کردند اراضی در اختیار و مالکیت وزارت دفاع به همراه تسهیلات ساخت مسکن، در خدمت ساخت و عرضه مسکن قرار بگیرد.
در قالب این تفاهم نامه، وزارت دفاع طی سال جاری و سال آینده در مجموع 100 هزار واحد مسکونی احداث می کند.
تسهیلات ساخت در نظر گرفته شده برای این برنامه مطابق آنچه وزیر راه و شهرسازی در جریان امضای تفاهم نامه اعلام کرده است به گونه ای است که 80 درصد از هزینه ساخت مسکن را پوشش می دهد.
با امضای این تفاهم نامه، ظرفیت طرح اقدام ملی مسکن از 400 هزار واحد مسکونی به 500 هزار واحد مسکونی افزایش پیدا کرد.
به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، پیش تر مقرر شده بود ظرف دو سال 400 هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده سراسر کشور، 17 شهر جدید و همچنین یک هزار شهر با جمعیت کمتر از 250 هزار نفر ساخته شود.
اکنون با امضای تفاهم نامه صبح امروز قرار است علاوه بر این 400 هزار واحد، 100 هزار واحد نیز توسط وزارت دفاع ساخته شود.
استفاده از اراضی تحت مالکیت وزارت دفاع، اقدامی است که باعث تسهیل جریان افزایش عرضه مسکن می شود.
براساس قانون ساماندهی مسکن، همه دستگاه های دولتی مکلفند زمین های تحت مالکیت خود را برای تامین مسکن ارزان قیمت اختصاص دهند.
سال گذشته رییس جمهور نیز از استانداران خواست نسبت به شناسایی زمین های دولتی در داخل شهرها برای اختصاص به طرح بازآفرینی شهری (نوسازی بافت فرسوده) اقدام کنند.
تفاهم نامه صبح امروز اولین اقدام موثر و بزرگ در این راستا ارزیابی می شود.
محمد اسلامی در این مراسم گفت:‌ ساخت 100 هزار واحد مسکونی توسط وزارت دفاع مشمول دریافت تسهیلات ساخت با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار است و در عین حال بخشی از این تسهیلات به خریداران در زمان ساخت و تکمیل واحد منتقل می شود.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سال گذشته بیش از نیم میلیون زوج جدید در کشور تشکیل شد اعلام کرد: برنامه دولت در بخش مسکن تعادل بخشی بین عرضه و تقاضا با اولویت زوج های جدید است.

 
ارسال نظرات