نقش اصناف در پيشبرد اهداف اقتصاد مقاومتي غيرقابل انکار است

فرمانده سپاه شازند در طی دیدار با نصرالهی ریاست اتاق اصناف شازند، رئسای اتحادیه ها و احمدی مدیر اداره صنعت معدن تجارت ابراز کرد: نقش اصناف در پيشبرد اهداف اقتصاد مقاومتي غيرقابل انکار بوده و اين اصناف هستند که مي‌توانند چالش‌هاي به وجود آمده بر سر راه اقتصاد مقاومتي را به فرصت تبديل کنند.
کد خبر: ۹۱۵۰۷۸۴
|
۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵

نقش اصناف در پيشبرد اهداف اقتصاد مقاومتي غيرقابل انکار است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از شازند؛ مهندس نصرالهی ریاست اتاق اصناف شهرستان شازند در خصوص این که اصناف، رابطی امین میان تولیدکننده و مصرف کننده است ابراز کرد: به واقع این حلقه میان تولیدکننده و مصرف کننده علاوه بر تأمین نیاز جامعه مصرف کننده به ارتقای سطح رونق اقتصاد شهری و سطح زندگی می‌انجامد.

وی در خصوص گران فروشی توسط کسبه افزود: اگر سری به تعزیرات بزنید می‌بینید آن گران فروشی‌هایی که برخورد می‌کنیم به سازمان تعزیرات هم معرفی‌شان می‌کنیم. اصناف قانونا موظف است روی کالایش برچسب قیمت بزند و به مشتری فاکتور بدهد و سود متعارفی که براساس قانون برایشان در نظر گرفته شده رعایت کنند در غیر این صورت اگر تخلف کند مطمئن باشید بازرسان با آنها برخورد می‌کنند.

رئیس اتاق اصناف شازند ضمن گفت و گو با رئسای اتحادیه ها در خصوص مشکلات موجود از نیروهای با اراده و توانمند سپاه و بسیج در خواست کرد با ورود به حل برخی معضلات موجود در شهرستان و همکاری با اتاق اصناف، در راه کمک به بهبود وضعیت معیشت مردم گام بردارند.

سرهنگ مهجوری در ادامه سخنان وی با تاکید بر آمادگی سپاه و بسیج برای کمک رسانی و پیشگیری از ایجاد برخی مشکلات مربوط به این اتاق تصریح کرد: نقش اصناف در پيشبرد اهداف اقتصاد مقاومتي غيرقابل انکار بوده و اين اصناف هستند که مي‌توانند چالش‌هاي به وجود آمده بر سر راه اقتصاد مقاومتي را به فرصت تبديل کنند.

وی افزود: بسیجیان با کسب آگاهی های لازم به شکلی کاملا موثر وارد عمل  خواهند شد و به خصوص  با گران فروشان برخورد قانونی خواهند کرد.

وی اظهار داشت: اتاق اصناف نماد ارزشمند بازار و منتخب اتحادیه‌های صنفی تلقی می‌شود و باید قدرتمند و با انگیزه ظاهر شود که لازمه آن تجهیز و توانمند سازی این تشکل از نظر سخت افزاری و نرم افزاری است تا بتواند بخوبی پیگیر حق و حقوق اصناف و تسهیل کننده امور اعضای خود باشد.

آموزش و توجیه کسبه قبل از ورود به سطح بازار از مهم‌ترین شاخصه‌های اولویت دار قانون نظام صنفی است که باید بخوبی به آن توجه کرد.

نقش اصناف در پيشبرد اهداف اقتصاد مقاومتي غيرقابل انکار است

ارسال نظرات
آخرین اخبار