فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج کاشمر:

طرح شهید بهنام محمدی از طرح‌های اولویت دار سپاه است

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج کاشمر تاکید کرد: یکی از طرح‌های ۹ گانه سپاه از سال ۱۳۹۷ طرح شهید بهنام محمدی است که این طرح مورد تاکید و از طرح‌های اولویت دار می‌باشد.
کد خبر: ۹۱۵۰۹۸۹
|
۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴
به گزارش سرویس بسیج دانش آموزان خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، علیرضا سازگار در جمع، فرماندهان پایگاه، هیئت امناء مساجد وائمه جماعات شهرستان‌های کاشمر، خلیل آباد و بردسکن اظهار داشت: یکی از طرح‌های ۹ گانه سپاه از سال ۱۳۹۷ طرح شهید بهنام محمدی است که این طرح مورد تاکید و از طرح‌های اولویت دار می‌باشد که هدف اصلی و کلی این طرح در آثار حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و نیز استفاده از نقطه نظرات علمای تعلیم وتربیت بررسی شده است.

وی؛ عالم، عاقل و اهل فکر شدن مخاطبان را از اهداف این طرح برشمرد و گفت: همانگونه که در روایات اهل بیت علیهم السلام تصریح شده خداوند متعال در کنار پیامبران الهی که حجت‌های بیرونی برای هدایت و سعادت بشر هستند حجت و پیامبر درونی برای انسان قرار داده که همان عقل اوست که اگر تقویت نشود امکان رستگاری او از بین می‌رود. برای این سپاس است که مهمترین اهداف هر نظام تربیتی الهی باید رشد و ارتقاء این سرمایه انسان باشد. کودک نوجوان از همان ابتدای مسیر زندگی خود ضمن علاقه‌مند شدن به زندگی عالمانه مهارت‌های تعقل واندیشه ورزی را نیز فرا بگیرد و در امورات زندگی خود به کار ببندد ومابا ابتکارات نو باورانه و خلاقیت می‌توانیم پل ارتباطی بین مسجد ومدرسه ایجاد کنیم.

سازگار اظهار کرد: دومین هدف این طرح تقویت و تحکیم قوای گرایشی و ایمانی و کودکان و نوجوانان بر اساس و منطبق بر آموزه‌های قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام است این‌ها باعث ماندگاری لازم در زندگی انسان می‌شوند.

وی ابراز داشت: کار آمد و توانمند شدن مخاطبان با روحیه جهادی و مسئولیت پذیری از اهداف این طرح است که ما باید دانش آموزان امروز جامعه اسلامی را در ابعاد مختلف علمی وعملی اهل اقدام باروحیه جهادی تربیت کنیم تا در عرصه‌های واقعی زندگی آماده پذیرش مسئولیت باشند.

فرمانده سپاه کاشمر بیان داشت: چهارمین هدف، انقلابی آگاه شدن مخاطبان وبی تفاوت نبودن به زندگی ونسبت به جامعه است بطوریکه در روایات آمده کسانی که در جنگ بین حق وباطل خاموشند عملا در جبهه با طل قرار دارند وناخواسته دشمن رابرای رسیدن به هدفش کمک می‌کنند نوجوان جامعه اسلامی نه تنها نباید منفعل و ضربه پذیر باشند، بلکه در زندگی حال و آینده خود باید بتواند آگاهانه وبا افتخارراه خود را یافته ودر این مسیر به سایرافشار جامعه کمک کند.

وی در پایان با تاکید بر این که دانش آموزان و نوجوانان امروز تنها در شرایطی دارای انگیزه‌های بی پایان و الهی خواهند شد و از تلاش و جهاد نظری وعملی دست نخواهند کشید که خود را سرباز و زمینه ساز تمدن وعده داده شده اسلامی بدانند که می‌توانند برای همه‌ی بشریت امید بخش و سازنده باشند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها