خبرهای داغ:
«فهمیده ارسباران» عنوان کتابی است که در آن زندگی‌نامه و خاطرات شهید «رحیم خلجی زاده» به‌عنوان کم سن و سال‌ترین شهید منطقه ارسباران گردآوری و منتشرشده است.
کد خبر: ۹۱۵۱۷۱۹
|
۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، «فهمیده ارسباران» عنوان کتابی است که در آن زندگی‌نامه و خاطرات شهید «رحیم خلجی زاده» به‌عنوان کم سن و سال‌ترین شهید منطقه ارسباران به کوشش معصومه اکبر زاده منتشرشده است.
نویسنده این کتاب تلاش کرده است یکی از شهدای نوجوان آذربایجان شرقی «رحیم خلجی زاده» را معرفی کند. این نوجوان شیردل، نماد رزمندگانی است که در جنگی نابرابر سوختند و پرتوافشانی نمودند؛ و لحظه‌ای در پیروی از امام و رهبرشان کوتاهی نکردند و در راه هدف مقدس خود، تمام هستی‌شان را فدا کردند.
در بخشی از این کتاب آمده است:
نوشتار پیش رو، روایتی ساده از زندگی کوتاه اما عزت‌آفرین جوان‌ترین رزمنده منطقه ارسباران است که با اقدامی آگاهانه، نام خود را در دفتر شهیدان زنده تاریخ ثبت کرد.
شناخت فهمیده‌هایی که در روزهای شکفتن، لبخند زدند و پرپر شدند، پاک‌بازانی که قدم در راه عشق نهادند و رفتند. شناخت قهرمانان مقاومت و مرور خاطرات و شیوه زندگی آن‌ها برای نوجوانان و جوانان میهن عزیزمان یک ضرورت است.
شهید «رحیم خلجی زاده» همچون شهید «محمدحسین فهمیده» در سن 13 سالگی پا در معرکه جهاد و شهادت نهاد. وی با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، سنگر مدرسه را ترک کرد و برحسب وظیفه‌ای که بر خود می‌دید با سن کم و جثه‌ی کوچک، در صف مردان بزرگ راهی مدرسه عشق و ایثار شد و در پنجم آبان ماه سال 1361 در عملیات مسلم بن عقیل به درجه رفیع شهادت نائل شد.
گفتنی است، این کتاب در 140 صفحه و قطع رقعی با حمایت اداره‌ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی و انتشارات 31 عاشورا با شمارگان 1000 جلد به چاپ رسیده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها