مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از میزبانی ۴۹ بقعه شاخص این استان میزبان طرح نشاط معنوی تابستانی ویژه غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و نونهالان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۵۱۷۶۷
|
۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۸

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛حجت الاسلام حسین دلاوری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ۴۹ بقعه شاخص استان مرکزی میزبان طرح نشاط معنوی تابستانی ویژه غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و نونهالان است گفت: این طرح در ۵ بقعه متبرکه در اراک، تفرش۲، خمین۴، زرندیه ۲، ساوه ۸ بقعه سطح ۱و ۱۲ بقعه سطح ۲ ، شازند ۳، فراهان ۳، آشتیان ۳، دلیجان ۳ و ... از ۱۳ تیرماه تا پایان مردادماه در قالب طرح اوقات فراغت برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از کار ویژه‌های مهم سازمان اوقاف طرح نشاط معنوی است افزود: جهت جلوگیری از موازی کاری و هزینه‌های سرسام‌آور این برنامه به‌صورت مشارکتی با دستگاه‌های دیگر اجرا خواهد شد.

حجت الاسلام دلاوری در این خصوص تصریح کرد: برای اجرای این طرح ۳۰ نفر از مبلغان از استان قم و ۳۰ مبلغ بومی که به‌طور مستمر در استان فعالیت دارند در این طرح انجام‌وظیفه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مجموع برنامه های طرح نشاط معنوی تابستانی در سه بخش احکام در نظر گرفته شده بیان داشت: این برنامه ها در قالب ارایه آموزش های قرآن، آداب اجتماعی و شناخت فضای مجازی، مهارت های ۱۰ گانه زندگی از قبیل مدیریت هیجان، ارتباط موثر، حل مسئله و تصمیم گیری و فنی و هنری در بخش های نقاشی، خطاطی، گلدوزی، خیاطی نیز انجام می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در خصوص دستگاه های همکار در این طرح افزود:  با همکاری این اداره کل، اداره کل آموزش و پرورش، کانوهای فرهنگی و هنری مساجد و اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان این استان برنامه ها انجام خواهند شد.

وی با بیان اینکه بقاع متبرکه ازنظر گردشگری این ظرفیت را دارند که برنامه‌های اردویی متنوعی برای نوجوانان و جوانان برگزار کنند گفت: همچنین کلاس‌های محتوایی با موضوعات مهدویت و مسائل فرهنگی در قالب کلاس‌های متنوع هنری، آموزشی و فرهنگی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام دلاوری در خصوص اهمیت سبک زندگی تصریح کرد: یکی از اولویت‌های مهم سازمان  بحث سبک زندگی است که در سنوات گذشته برنامه‌های متنوعی برای خانواده‌ها برگزارشده است.

وی در این خصوص ادامه داد: همچنین ۱۷ مربی خواهر و برادر در این حوزه آموزش تخصصی لازم را دیده‌اند که در برنامه‌های نشاط معنوی از این اساتید استفاده خواهیم کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با تأکید بر اینکه خلأهای تربیتی سیستم آموزشی باید توسط دستگاه های فرهنگی تکمیل شود گفت: بقاع متبرکه یک ظرفیتی عظیم برای بروز دادن استعدادهای نوجوانان و جوانان را ایجاد می‌کند که می‌تواند خلأهای آموزشی مدارس را پر کند.

وی در خصوص گرامیداشت پنجم ذی‌القعده عنوان کرد: موضوع مهمی دیگری که در تقویم رسمی کشور ثبت‌شده بحث تکریم و پاسداشت بقاع متبرکه و امام زادگان است که در پنجم ذی‌القعده است، امروز یکی از هجمه‌های دشمن به امام زادگان است که ما باید تکریم اولاد فاطمه زهرا(س) را مدنظر داشته باشیم.

حجت الاسلام دلاوری با اشاره به اهمیت تبیین عظمت و جایگاه امام زادگان برای نسل جوان تصریح کرد: امروز در تمامی ادیان شاهد این هستیم که بزرگداشت و تکریم بزرگان علم و فرهنگ و کسانی که در پیشرفت جامعه نقش داشتند بسیار چشمگیر است.

وی در این خصوص ادامه داد: عده‌ای تحت عنوان غرب‌گرا و عده‌ای هم متعصب به ضد ارزش‌های اسلامی به این تخریب‌ها دامن می‌زنند و پاسداشت بزرگان علم و دین را مورد تمسخر قرار می‌دهند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در پایان خاطر نشان کرد: امام زادگان علاوه بر اینکه فرصتی برای زیارت هستند بلکه کانونی برای مردم برای آموختن انسان‌دوستی و اخلاق نیک است و ازنظر روانشناسی در این کانون‌ها انرژی و اندیشه‌های مثبت فراوان است و یک نقطه اتصال برای جان‌ودل محسوب می‌شود..

انتهای پیام/

ارسال نظرات