مسئول مرکز طرح های قرآنی متعلق به موسسه قرآن کریم در آستان مقدس حضرت عباس(علیه السلام) از پایان همه تدابیر و آمادگی ها برای آغاز پنجمین طرح ملی «امیر القراء» خبر داد.
کد خبر: ۹۱۵۲۱۳۹
|
۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷
 
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از  خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، «سید حسنین الحلو» مسئول مرکز طرح های قرآنی متعلق به موسسه قرآن کریم در آستان مقدس حضرت عباس(علیه السلام) از پایان همه تدابیر لازم برای آغاز پنجمین طرح ملی «امیر القراء» پرده برداشت و گفت: همه تدابیر برای ایجاد محیط یادگیری تربیتی کامل فراهم شده است.

الحلو افزود: 60 دانش آموز از میان دهها داوطلب برای شرکت در این طرح از استان های مختلف عراق پذیرفته شده اند، علاوه براین تعدادی از فرزندان شهدا و جانبازان از بخش قرآن کریم در هیئت حشد شعبی وارد این طرح شده اند.

وی ادامه داد: برنامه طرح امیر القراء تنها به مسئله فنی تلاوت نمی پردازد، بلکه از ناحیه تربیتی، عقیدتی و فقهی نیز توجه بسیار دارد.

این طرح یکی از طرح های قرآنی پیشگام است که آستان مقدس حضرت عباس(علیه السلام) برآن نظارت دارد و با نظارت استادان برجسته داخل و خارج عراق برگزار می شود.

هدف از این طرح ایجاد نسل قرآنی ممتاز است که متعهد به تکمیل روند قرآنی با گام های استوار با آماده کردن استعدادهای کوچک در تلاوت براساس سیستم مدرن است. این طرح، دانش آموزان مدارس ابتدایی و متوسطه را از استان های مختلف عراق در نظر می گیرد و از تعطیلی تابستان برای آماده کردن یک گروه بزرگ از قاریان نوجوان و رساندن آنها به سطح خوبی از تلاوت استفاده می کند.

ارسال نظرات