خبرهای داغ:
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین اذعان کرد:
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین گفت: طرح های اشتغال دانش بنیان مدجویان مانند طرح تولید میوه و سبزی خشک شده با اهرم های حمایتی اجرا می شود و براین اساس تهیه میوه و سبزی و فروش آن توسط یک راهبر شغلی انجام می شود و مددجویان مشکلی برای حضور در بازار خرید و فروش کالا را ندارند.
کد خبر: ۹۱۵۲۸۹۹
|
۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، سید مرتضی دهقانی محمدآبادی در بازدید از چند طرح تولید محصولات خشک شده میوه و سبزی بیان کرد: اشتغال مددجویان دغدغه جدی در کمیته امداد است.


وی ادامه داد: در میان مشاغل مختلف برخی از مشاغل از جمله تولید میوه و سبزی خشک شده برای زنان سرپرست خانوار در نظرگرفته شده است.


معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده 100 نفر از مددجویان تحت حمایت در استان قزوین از این دستگاه ها دریافت خواهند کرد که در گام نخست 20 دستگاه میوه خشک کنی در شهر قزوین به زنان سرپرست خانوار واگذار شده است.


وی افزود: برای خرید این دستگاه 15 میلیون تومان تسهیلات به مددجو اختصاص می یابد که 11 میلیون و 700 هزار تومان برای خرید دستگاه و مابقی سرمایه در گردش برای خرید محصولات اولیه و هزینه های جاری خواهد بود.


دهقانی محمدآبادی عنوان کرد: طرح های اشتغال دانش بنیان مدجویان مانند طرح تولید میوه و سبزی خشک شده با اهرم های حمایتی اجرا می شود و براین اساس تهیه میوه و سبزی و فروش آن توسط یک راهبر شغلی انجام می شود و مددجویان مشکلی برای حضور در بازار خرید و فروش کالا را ندارند.


وی تصریح کرد: البته هر مددجو به محض اینکه آشنایی لازم را نسبت به بازار خرید و فروش بازار پیدا کند، می تواند به صورت مستقل نسبت به تهیه میوه و سبزی اقدام کرده و محصول خود را به فروش برساند.


معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دستگاه میوه و سبزی خشک کنی جهت استفاده در منزل طراحی شده است بنابراین خانم های سرپرست خانوار با داشتن این دستگاه ها، بدون صرف هرینه های رفت و آمد و دوری از فرزندانشان، به تناسب زمان فراغت در منزل، قادر به کار و امرار معاش خواهند بود.


وی یادآورشد: دستگاه های میوه و سبزی خشک کنی که تحویل مددجویان تحت حمایت شده است از قیمت مناسبت تری نسبت به قیمت بازار برخوردار بوده و دارای خدمات پس از فروش است.


انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها