معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: علیرغم همه توطئه های جنگ روانی،تحریکات،نا امنی ها در جامعه و تحریم ها جمهوری اسلامی در حال مدیریت جنگ اقتصادی است و تصور دشمن برای ندیدن چهل سالگی انقلاب را به آرزویی دست نیافتنی تبدیل کرد.
کد خبر: ۹۱۵۴۰۷۱
|
۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سردار یدالله جوانی، معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز گذشته در کارگاه توانمندسازی و بصیرتی تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در اراک،  بیان عظمت اصل انقلاب اسلامی را از مفاهیم اولیه بیانیه گام دوم انقلاب دانست و گفت: جوانان نسل جدید حکومت فاسد پهلوی را ندیده اند  لذا عظمت انقلاب را می توان با جمله معروف امام خمینی (ره) که انقلاب اسلامی را معجزه قرآن می دانند باید دریافت.

 وی با بیان اینکه در فضای جنگ نرم،  دشمن با سرمایه گذاری در فضای مجازی حتی در دانشگاه ها به دنبال این است اصل انقلاب را به چالش بکشد، افزود: مهمترین هدف مقام معظم رهبری از بیانیه گام دوم، نشان دادن اصل انقلاب است؛ عظمتِ راه طی شده در طول چهل سال انقلاب اسلامی از این جهت قابل اهمیت است.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه امروز دشمن به دنبال این است که راه انقلاب را ناکارآمد نشان دهد، گفت: مقام معظم رهبری با مطرح کردن چله پر افتخار در بیانیه گام دوم مسیر درخشان انقلاب را برای همگان تبیین کردند.

وی با اشاره به اینکه چشم اندازی که حضرت امام خمینی(ره) برای انقلاب اسلامی به عنوان هدف متعالی مد نظر دارند، قیام برای تشکیل حکومت الهی است، افزود: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم تأکید دارند انقلاب تمام شدنی نیست و ما در بین راه هستیم و جوانان باید با همت و اراده بلند برای ایجاد تمدن اسلامی تلاش کنند.

سردار جوانی بهره مندی از ظرفیت جوان مومن و متعهد انقلابی را که می تواند با برخورداری از ظرفیت های پیش رو راه عظیم را طی کند از دیگر تأکیدات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم دانست و گفت:  شکل گیری یک حرکت عمومی برای تحقق اهداف و آرمان ها از دیگر زمینه های تهیه بیانیه گام دوم انقلاب است.

وی در این خصوص تصریح کرد: ما باید در تمام فعالیت های تبیینی و اقدامات فعالیت ها را منتهی به بیانیه و خیزش برای شتاب دهی رسیدن به اهداف متصل کنیم و مقام معظم رهبری با مطرح کردن ایجاد یک نهضت عمومی در جامعه این توقع را دارند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه شکل گیری حیات طیبه و ساخت جامعه اسلامی دشمنان زیادی دارد، تصریح کرد: بایستی شگردهای دشمنان بشناسیم  به همین دلیل مقام معظم رهبری با طرح تشکیل مجلس انقلابی و دولت جوان حزب اللهی، ادامه پر قدرت این مسیر را از جوانان مطالبه می کنند.

وی با اشاره به اینکه در شکل گیری فضا برای ادامه گام دوم انقلاب نیازمند چهار عنصر اصلی هستیم، ادامه داد: شناخت شرایط داخلی، بیرونی و توانمندی ها یگی از این عناصر است، امروز می بینیم انقلاب اسلامی در بالاترین سطح رویارویی با نظام سلطه قرار دارد و همه می دانند راه طی شده به مراتب از راه باقی مانده سخت تر بوده است.

سردار جوانی در این خصوص گفت: توجه به چشم اندازها و رعایت جهت گیری های پیش رو نیز ضرورت دوم است؛ هدف انقلاب اسلامی تشکیل تمدن اسلامی بوده و این انقلاب تنها انقلابی است که اهداف و تصویری روشنی از آینده برای خود ترسیم کرده و در دیگر انقلاب ها این چنین نیست و دلیل آن برگرفته شدن انقلاب اسلامی از آموزه های دینی است.

وی با بیان اینکه امیدآفرینی نیز باید مورد توجه باشد، عنوان کرد: کسانی که می خواهند راه انقلاب را ادامه دهند باید امید داشته باشند و همان امیدی که حضرت امام خمینی(ره) برای تشکیل نظام اسلامی و رویارویی با نظام سلطه داشت، باید به تعبیر مقام معظم رهبری در نسل جوان ایجاد شود.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سه مرحله گفته شده را پیش نیاز مهمی برای ادامه مسیر دانست و افزود: وقتی این سه مرحله شکل گرفت فضا برای انجام کارهای دقیق علمی و عقلانی آماده شده است.

وی با بیان اینکه امروز دشمن در جنگ نرم تمرکز خود را بر ایجاد یأس و ناامیدی ملت ایران گذاشته است، تأکید کرد: دشمن با مجموعه ای از تبلیغات می خواهد، بی اعتمادی را به جریان انقلاب سرایت دهد.

سردار جوانی با اشاره به اینکه امروز جبهه توحید در مقابل جبهه طاقوت ایستاده است، افزود: جنگی که دشمن به راه انداخته از همه طریق به دنبال ایجاد فشار است و می توان گفت در این جنگ تقریبا در تمامی حوزه ها جز نظامی با دشمن درگیر هستیم و علت عدم ورود دشمن به جنگ نظامی این است که این جنگ را موفق نمی داند و لذا وارد عمل نخواهد شد.

وی ادامه داد: دلیل اصلی پیروزی ملت ایران در این چهل سال در برابر تمامی دشمنان، حرکت امت در مسیر الهی است که خداوند هم وعده نصرت الهی را عملیاتی کرده است چراکه لازمه نصرت الهی در راه خدا بودن است.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خصوص طراحی های دشمن در جنگ اقتصادی بیان داشت: در وزارت خزانه داری آمریکا بیش از 300 کارشناس خبره برای بررسی ایجاد فشار بیشتر بر ملت ایران هستند که ملت را از انقلاب پشیمان کنند و هدف دشمن در جنگ اقتصادی شکست مقاومت ملت ایران است.

وی در این خصوص گفت: علیرغم همه توطئه های جنگ روانی، تحریکات، نا امنی ها در جامعه و تحریم ها جمهوری اسلامی در حال مدیریت جنگ ها است و تصور دشمن، برای ندیدن چهل سالگی انقلاب را به آرزویی دست نیافتنی تبدیل کرد و نتیجه آن کاهش نگرانی های مردم است.

سردار جوانی با بیان اینکه اگر دولتی صد درصد انقلابی و با نشاط امروز در ایران سر کار بود، قطعا شاهد پیشرفت های بیشتر بودیم،  افزود: ولی با مدیریت های رهبری و مطالبات ایشان با همین دولت هم امروز در شرایط خوبی به سر می بریم.

وی با ابراز تاسف از اینکه در حوزه جنگ نرم دچار عقب ماندگی هایی هستیم، گفت: با توجه به این عقب ماندگی ها امروز در شرایط محاصره تبلیغاتی دشمن قرار گرفتیم.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خصوص اینکه خرمشهری که رهبری بارها تأکید کردند در پیش است، خرمشهر تصرف دل ها، افکار و اذهان است، افزود: مهمترین راهبرد این خرمشهر ایجاد امید و نشاط و شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری همه چیز را امیدبخش می بینند، تصریح کرد: این توصیه راهبردی برای ما است که نباید ناامید شد؛ عوامل مژده دهنده پیرامون ما به مراتب بیشتر از عوامل مأیوس کننده است، باید نقاط قوت را شناسایی کنیم.

سردار جوانی با تأکید بر اینکه امروز درک موقعیت دشمن بسیار مهم است، گفت: تعبیر افول موریانه و فرسایش دشمن در حال تحقق است و مهمترین راهبرد این کار باور به نصرت الهی است.

وی در این خصوص اضافه کرد: هنرمان این باشد که جوانان را به انقلاب اسلامی دلبسته کنیم و قطعا اگر با جوانان با جهاد اقتصادی روبه جلو برویم قطعا حماسه های شگفت انگیزی را رقم خواهیم زد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه مهمترین تهدید امروز دشمن ابزارهای پیشرفته رسانه ای است، افزود: متأسفانه نمودهای آن را در قالب اعتیاد، طلاق و سایر آسیب های اجتماعی در حال مشاهده هستیم؛ ابزار دشمن در محاصره تبلیغاتی رسانه است و باید با دو هدف امیدآفرینی و بیان واقعیت ها تلاش های دشمن در حوزه سایبری را شکست دهیم.

وی در این خصوص تصریح کرد: متأسفانه برخی از ابزارها از شبکه های ماهواره ای تا روزنامه های داخلی به دنبال بزک کردن زندگی در جوامع غرب بوده و یک تصویرسازی غلط از جامعه ایرانی ایجاد می کنند؛ باید واقعیت های کشورهای غربی را امروز برای نسل جوان تبیین کنیم.

سردار جوانی با بیان اینکه دشمن به دنبال این است در داخل نقاط قوت را به نقاط ضعف تبدیل کند، گفت:  مصداق بارز آن در فتنه 88 است که دشمن به دنبال تخریب مردم سالاری با راه انداختن تقلب بود و امروز هم با نادیده گرفتن پیشرفت ها به دنبال این این موضوع است.

وی پایبندی مردم به ارزش ها و مبانی دینی را از مهمترین سرمایه های انقلاب دانست و ادامه داد: دشمن امروز با هدف قرار دادن ولایت می خواهد این مبانی را به چالش بکشد، لذا دشمن در این مرحله به دنبال ادبیات سازی است.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: امروز باید ماهیت دشمن را به ملت معرفی کنیم؛ تبیین دکترین سیاست های آمریکا وظیفه ما است چراکه آمریکا به دنبال ایجاد سلطه در جهان است و مهمترین عامل را برای ایجاد سلطه جهانی جمهوری اسلامی می داند.

 انتهای پیام/ 

ارسال نظرات