مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ابهردر گفتگو باخبرگزاری بسیج؛
مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ابهرگفت: عفاف و حجاب یکی از مصادیق بارز سرمایه اجتماعی است که باید دستگاه های اجرایی و مدیران به آن توجه ویژه داشته باشند.
کد خبر: ۹۱۵۴۸۳۴
|
۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷

حجت الاسلام محمدی درگفتگو باخبرگزاری بسیج با تبریک دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) و گرامیداشت هفته عفاف و حجاب با بیان این‌که «موضوع عفاف و حجاب یکی از مسائل بسیار مهم در دین اسلام است و همواره به آن توجه خاصی شده است» اظهار کرد: برخی فکر می‌کنند که حجاب مختص زنان است، در حالی که اگر به آیات 30 و 31 سوره نور دقت کنیم می‌بینیم که خداوند ابتدا مومنین را مخاطب قرار داده و پس از آن مومنات را.

 

وی یادآور شد: عفاف و حجاب ریشه در مبانی دینی ما دارد و مطمئناً رعایت این اصول به نفع جامعه است. وقتی خداوند دستوری را وضع می‌کند برای محدودیت نیست بلکه خیر و سعادت انسان در رعایت این حد و حدودها است که تأثیرات بسیار زیادی در جامعه دارد پس فلسفه اصلی رعایت عفاف و حجاب این است که انسان به سعادت می‌رسد.

 

این مسئول عفاف را اعم از حجاب دانست و گفت: فلسفه این موضوع به عقل و فطرت باز می‌‌گردد یعنی توجیه عقلی و منطقی دارد؛ عفاف و حجاب یکی از واجبات ادیان الهی به خصوص دین اسلام است و اساساً یکی از محورهای زندگی قرآنی عفاف و حجاب است و بدون عفاف و حجاب نمی‌توان زندگی قرآنی را معنی کرد.

 

مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ابهربه وظیفه مردم ومسئولین در قبال مسئله حجاب اشاره وتصریح کرد: در مسئله حجاب ما وارد یک جنگ تبلیغاتی شده‌ایم و کسی در این جنگ پیروز است که بتواند سبک خود را هنرمندانه‌تر ارائه بدهد. کارهای سخت‌افزاری در این عرصه بسیار کم اثر است و به ویژه که اگر این کارها ناشیانه باشد در اجرا افراد جامعه را دچار التهاب می‌کند.

 

حجت الاسلام محمدی عنوان کرد: مسئله حجاب کار فرهنگی است که زمان‌بر و نیازمند وقت و کار زیاد و هزینه است. برای حل این مشکل باید یک برنامه ریزی عظیم فرهنگی داشته باشیم و از مدارس ابتدایی، دبیرستان و دانشگاه‌ها باید کار را آغاز کنیم و هم‌چنین رسانه‌های ما هم باید عالمانه وارد این موضوع شوند.

 

وی بابیان اینکه این مسئله در جامعه تبدیل به یک چالش شده است افزود:در کنار مسائل ومشکلات اقتصادی در جامعه،نباید از مسئله فرهنگی عقب بمانیم زیرا دشمن با جنگ فرهنگی درصدد نفوذ به کشور است.

ارسال نظرات