خستین پویش فصل گرم کتاب به همت مرکز فرهنگی هنری شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد در پارک غدیر برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۵۶۰۶۳
|
۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از یز، در این برنامه، سکینه قیصری مربی مسئول مرکز فرهنگی هنری شماره‌ی یک کانون پرورش فکری، به معرفی و قصه‌گویی قصه‌هایی از جلد اول مجموعه کتاب «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» به نگارش مهدی آذر یزدی با عنوان"قصه‌های کلیله و دمنه" پرداخت و سپس شرکت‌کنندگان در پویش «فصل گرم کتاب»، به سه گروه تقسیم شده و در کارگاه‌های سفال‌گری به مربی‌گری امین‌ا... دهقانی اشکذری، کاردستی به مربی‌گری سکینه قیصری و نقاشی به مربی‌گری محبوبه زحمتکش، حضور یافته و تصورات خود را و آن‌چه را که درباره قصه‌ها دریافت کرده بودند، با همراهی والدین با خلق آثاری ماندگار پرداختند.

بنا به گفته مریم حیدری کارشناس فرهنگی و مسوول اجرایی پویش «فصل گرم کتاب» کانون پرورش فکری استان یزد، این حرکت فرهنگی با هدف گسترش و ترویج فرهنگ مطالعه و ایجاد انگیزه بین کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها با شعار" آینده ساختنی است " برگزار می‌شود و برای دومین سال در پارک غدیر قرار است به همت مربیان و با حضور خانواده‌ها و بچه‌ها، باهم کتاب بخوانیم.
وی ادامه داد: از آن‌جا که فعالیت های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری، با محوریت کتاب و کتاب‌خوانی صورت می‌گیرد، لذا در این پویش نیز با خواندن کتاب، و انجام فعالیت‌های متنوع فرهنگی و هنری، به دنبال آن هستیم که، ضمن معرفی کانون و فعالیت‌هایش، در بحث کتاب و کتاب‌خوانی نیز با حضور درجامعه، و تشویق به مطالعه، قدمی برداریم و امیدواریم با حضور بیشتر خانواده‌ها، در این پویش، به اهدافمان برسیم.
حیدری در ادامه، ضمن تشکر از حضور سید حسین پیغمبری مدیرکل کانون پرورش فکری در برگزاری نخستین پویش «فصل گرم کتاب»، از سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری، نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی به عنوان شریک فرهنگی و حامی پویش «فصل گرم کتاب» و نیز، مربیان مرکز فرهنگی هنری شماره‌ی یک کانون پرورش فکری یزد، قدردانی کرد.
گفتنی است در نخستین پویش «فصل گرم کتاب»، شش مرتبه، قصه‌هایی از کلیله و دمنه برگرفته از جلد یک کتاب «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب»، با عنوان «خرگوش باهوش»، «داوری گربه»، «سنگ‌ پشت پرحرف»، «احتیاط روباه»، «حاضر جوابی بلبل» و «دوستی خرس» برای بچه‌ها قصه‌گویی شد و آن‌ها در فعالیت سفال‌گری، کاردستی و نقاشی شرکت کردند.
انتهای پیام/
ارسال نظرات